Kan je 3 km hardlopen in 6 minuten? Dit is voor een weddenschap, als het lukt krijg ik een paard.?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.2K
Antoni
4 jaar geleden
Het paard kan het wel.
Erna55
4 jaar geleden
Eens kijken : 3 km in 6 minuten. Reken even : dat is 30 km in 60 minuten ( = 1 uur )
En het enige wat je geboden wordt is een paard ???
Ik zou een super-auto vragen. Hoewel..... Ik vermoed dat je nog geen rijbewijs hebt, want het rekensommetje 3 km in 6 minuten, hoeveel km per uur is dat ? dat zou je aan het eind van de basisschool toch al wel moeten kunnen uitrekenen.
KeesWim
4 jaar geleden
Op zich is 30 km/u hardlopen nog wel te doen: Usain Bolt doet de 100 meter in 10 seconden. Dat is 600 meter per minuut. Dat is 36 kilometer per uur. Gemiddeld, met staande start.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je papa heeft je helaas in de maling genomen.
Amadea
4 jaar geleden
Waar haal jij vandaan dat het haar vader is die de weddenschap aanging, Manonnetje33?

Antwoorden (2)

Nee, 3 kilometer fietsen in 6 minuten is al een uitdaging. Dan moet je 30 km/uur halen, gemiddeld over die 3 kilometer. Probeer het eerst maar eens op de fiets.
4 jaar geleden
Als je wilt winnen, moet je creatief denken. De afspraak is 3 km in 6 minuten. Zoals eerder weer gegeven, gaat je dat onmogelijk lukken.
Hoe kan je het jezelf "makkelijker" maken? Door te kijken wat er strikt staat. Er staat 3 km. Dus geen 3000 meter. 2.5 km is afgerond 3 km (je moet het in je voordeel zetten natuurlijk). 6 minuten is onafgerond 6.4999 minuten (dus 6 minuten en 29.999 seconden).
Als je dan kijkt hoe snel je moet zijn, moet je een gemiddelde snelheid hebben van ongeveer 23.1 km per uur. Dat is gedurende 6 en een halve minuut sneller zijn dan de wereldkampioen marathon lopen (die lopen met ongeveer 21 km/h). Nog steeds een waanzinnige opdracht, maar wellicht haalbaar als je een zeer goed getrainde loper bent.
Succes!
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Wellicht dat de minner een toelichting wil geven?
Inekez1
4 jaar geleden
-
3 km is 3000 meter, niet 2500 meter. Dan zou het 2,5 km zijn.
Als je meedoet aan een marathon of sprintwedstrijd ga je toch ook niet voor de finisch stoppen omdat je 'afgerond' al de goede afstand hebt gelopen?
Thecis
4 jaar geleden
@inekez
Raar argument. Een marathon is tot op de meter vast gesteld. Dus jouw argument slaat nergens op.
Daarbij gaf ik heel duidelijk aan dat de vraagsteller creatief moest worden omdat het sowieso onmogelijk is. Er staat heel duidelijk 3 km, niet 3.0 km, geen 3.00 km, ook geen 3000 meter, maar 3 km. Dus dat varieert van 2500 meter tot 3499 meter. Gewoon de regels van afronden volgen. Is dat flauw? Absoluut. Maar niet fout en anders dan wat mensen verwachten. Dan had de "weddenschap" maar anders verwoord moeten worden. Wat betreft de afstanden. Die afstanden , ook de sprint, zijn dus exact gedefinieerd. Maar als je 1 kg meel koopt, koop je ook geen 1000 gram. Meestal iets meer, enkele keer iets minder. Afgerond blijft het 1 kg. Zoals ik al zei, is het niet wat de wedders op ogen hebben. Maar het is strikt genomen wel de manier waarop deze weddenschap nog te winnen is. Buiten de box denken zeg maar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ wederom een geweldig antwoord!
Gelukkig zijn er op GV ook creatieve geesten met een flinke dosis humor.
En, technisch gezien, kan ik er op de verwoorde manier geen fout in herkennen!
Thecis
4 jaar geleden
@Inekez1
Zie reactie hier boven. Ik was de 1 vergeten in je naam waardoor je mogelijk geen notificatie krijgt.