Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen hardloop schoenen in een zaal?

Ik moet nu met school rennen (op een atletiekbaan) en we zijn nu al een paar weken bezig. Na 2 weken begonnen mijn knieën pijn te doen. Ik ben daarmee naar de huisarts gegaan, hij zei dat ik overbelaste knieën had. Hij heeft mij doorverwezen naar de fysio. Hij zei dat ik voor het rennen op school het beste hardloopschoenen kon aanschaffen. Omdat ik dan meer demping heb tijdens het rennen. Ik handbal ook nog eens in een zaal en nu is mijn vraag of ik die hardloopschoenen ook kan gebruiken (voor het handballen) in een zaal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat typisch ; ik heb gisteren nog een of andere documentaire gezien waarin heel duidelijk gemaakt wordt dat we het beste kunnen lopen - en de minste blessures krijgen - van lopen op blote voeten. JUIST vanwege die ' demping' die helemaal niet zo goed voor ons schijnt te zijn. http://www.hetloopcentrum.nl/archief/column-hardlopen-en-gezondheid/natural-running/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat ligt een beetje aan de school, ik denk dat het mag maar meestal zijn witte zolen verplicht in een gymzaal. Vraag het anders even na aan je sportdocent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat mag, alleen mag de zool niet afgeven. Dus geen donkere zolen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, niet doen.

Zelfs als de zool niet afgeeft en de school buitenschoenen toestaat (vuil dat je mee naar binnen neemt) dan zou ik het zelf niet doen.

Het belangrijkste verschil tussen hardloopschoenen en zaalschoenen zit 'm in de zool en met name in het profiel. Loopschoenen hebben een profiel waarmee je op een baan of weg voldoende grip hebt en demping om de klappen op te vangen.