Beste Machteldheiken,

Dat is een kwestie van smaak voor de meeste mensen. Het beste kun je gewoon ze allebei uitproberen bij een goede sportzaak. Gisteren zag ik bij Runnersworld Utrecht ook veel broeken met rechte pijpen. Je hebt die meestal in dunner materiaal, soms met een voering. Verder heb je nu ook rechtere broeken van hetzelfde materiaal als waar de tights van worden gemaakt: die sluiten wat meer om je bovenbeen maar lopen wel recht naar beneden. Is een goede oplossing als je wat bredere heupen of dijen hebt (ivm schuren binnenkant dijen)
Persoonlijk vind ik de tights lekkerder zitten, niet dat geflapper.

Veel succes en loopplezier!

Loopvuur

Op mijn blog http://loopvuur.tumbler.com vind je meer info en tips voor mensen die (gaan) hardlopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bij een wijde broek heb je kans dat bij elke stap de pijpen langs elkaar heen schuren. als je dit niet als een probleem ervaart, dan kan een wijde broek prima. bij een strakke broek heb je hier sowieso geen last van.
10 jaar geleden
van sommige mensen hoor je dat een strakke broek steun biedt. meestal is dit echter een fabel. (niet altijd) en zoals al eerder gezegd de pijpen schuren langs elkaar. wat wel zo is is dat als je een goede sportlegging hebt bijv van Adidas of Puma o.i.d. zorgt zit voor betere warmte afvoer. althans dit is mijn ervaring