Waar let je op als je een paar goede wandelschoenen koopt?

Type A schoenen (dus laag).
Qua pasvorm, ruimte bij de tenen, pasvorm bij de hiel, enz, enz?

Toegevoegd na 1 uur:
Toepassing is gewoon voor Nederland, dus een heuveltje met wat rots, bosje, dagelijks en sneeuw. En natuurlijk veel tegels/asfalt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Allereerst de vraag waar wil je voor gebruiken, bergwandelingen of verharde wegen.
Bij bergwandelingen zijn stevige bij voorkeur hoge schoenen
nodig , met een dikke anti slip zool.
Bij normale wandelschoenen is het belangrijk dat ze goed passen, half maatje te groot mag, omdat je voeten wat uitzetten bij lange wandeltochten.
Ook moet er een goede zool onder zitten, als je op een steentje trapt, dan moet dat niet doordrukken in je voet.
Er moet een goede stevige hiel in zitten, dit om scheeflopen
van je voet te verhinderen.
Geen schoenen met een klitteband sluiting, omdat snel gaat
vervuilen ( beter is veters )
Kijk ook of de schoen makkelijk in onderhoud is, b.v suede
is slecht te onderhouden.
Welk merk je moet kiezen is heel persoonlijk, en zijn wandelaars die op schoenen van de lidel uitstekend lopen, maar er zijn ook lopers die voor een merk kiezen in de wat
duurdere sportzaak.
Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Let bij het passen op de volgende zaken:

Bij een stevige wandeling zwellen je voeten op. Het is dus belangrijk dat je eerst zo’n 15 minuten gaan wandelen voordat je de schoenen gaat passen. Zo voorkom je dat je een te kleine schoen koopt.

Zorg dat je geen drukpunten voelt. Als je tijdens het passen al drukpunten voelt, gaan deze zeker blaren opleveren.

Draag sokken die je ook tijdens de activiteit gaat dragen. Wandelsokken zijn zeker aan te raden.

Toegevoegd na 56 seconden:
Lees voor verdere informatie even de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral belangrijk om te kijken in welk type terrein je wilt gaan wandelen. De wandelschoenen zijn in klassen ingedeeld afhankelijk van het doel en type terrein waarin je gaat lopen. Met een voudige wandelschoenen kom je vaak tekort op hard en hobbelig terrein omdat er vrij zachte en flexibele zolen onder zitten. Naarmate je ruwer terrein gaat bewandelen, moet je naar een hardere zool, betere ondersteuning bij de enkels. Kijk naar de types en kijk wat je uiteindelijk als wandelgebied wil.