Is het beter om 's ochtends te hardlopen of 's avonds of maakt het niet uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Kimath
12 jaar geleden
Wat je zelf het prettigst vind lijkt mij.

Het beste antwoord

Als je hardloopt om af te vallen en vet te verbranden, dan is het heel erg effectief om 's ochtends hard te lopen. Liefst voor het ontbijt. Dan heb je geen koolhydraatreserves meer die je eerst moet verbranden, dus als je dan gaat hardlopen spreek je meteen je vetreserves aan. Als je 's avonds hard gaat lopen moet je eerst 20 minuten hardlopen voordat je vet gaat verbranden. Bovendien gaat je stofwisseling meteen een stuk harder werken als je gaat sporten en daar blijf je de hele dag profijt van hebben. Je verbranding gaat een stuk sneller! Je voelt je ook de hele dag fit en energiek, erg fijn! Hardlopen is ook fijn na een lange dag werken of studeren, even je energie kwijt en stoom afblazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maakt niet uit , alleen zal je lichaam er makkelijker aan wennen als je altijd s'ochtends of altijd s'avonds loopt.
En over het algemeen loopt het makkelijker s'avonds omdat je dan al een tijd wakker bent en niet net uit bed komt. En als je een blessure oploopt of iets kan je daarna gewoon je bed in duiken , en hoef je niet ook nog eens de hele dag nog te lopen.