Energieverbruik berekenen bij hardlopen:

http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1080 calorieën.

Toegevoegd na 1 minuut:
lijkt me zelf wel veel, maar volgens de site waarmee ik het berekend heb is het wel zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn berekening 540 cal.

http://www.netonline.be/lifestyle/calorieen_verbranden.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weeg 92 en verbruik per uur ongeveer 800 kcal, als ik 10 km/ uur loop. Die orde van grootte dus ook voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als allereerste alle Kcal calculators zijn onzin. Ten tweede, hoef je je verbrande Kcal niet eens te weten. Wat je wel moet weten is WAT je eet en hoe je sport. Met wat bedoel ik dit:

Kcal is een verzamelnaam van voedingstoffen die in voeding zit.
1 zak red band = 700 Kcal (voornamelijk suiker)
1 goede gevarieerde gezonde maaltijd met stukje vlees = 700 Kcal ... beide 700 Kcal!!! Maar dit betekend niet dat je de zak red band kan opeten ipv een maaltijd...

Conclusie: Kcal zegt helemaal niets, gewoon sporten en gevarieerd gezond eten in de hoeveelheid die je eigen lichaam aangeeft. Je zult merken dat alles op zijn plaats gaat vallen.

Tip: Luister naar je lichaam, niet naar de internet Kcal calculators