Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tips voor (winter) hardloopkleding?

Wat voor kleding kan je het beste aandoen tijdens het hardlopen in het winterseizoen (vrieskou/sneeuw/hagel/..)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb (vroeger) veel hardgelopen. Mijn maximale afstand was de halve marathon. In de winter liep ik net als de zomer in een korte broek en T-shirt. Niet aan te draden hoor, maar het geeft wel aan dat je je niet te warm moet kleden.

Je kleed je zodanig dat je niet plotseling kan afkoelen. Denk maar eens aan aan een 'tochtig' stukje op een dijk of zoiets. Voor de rest absoluut geen thermisch spul gebruiken, dat kan gaan broeien.
Als het echt vriest, wat bescherming tegen bevriezen maar nogmaals: niet te warm...
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

waterdicht en ademend en verschillende laagjes dragen. je zult merken dat je het niet snel te koud zult hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
zorg er trouwens voor dat je schoenen voldoende tijd krijgen om te herstellen/ te drogen. als je vaker per week gaat trainen, heb je al snel een tweede paar schoenen nodig.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Bij buitensport in de winter draag ik thermokleding (ski ondergoed) en daarover een simpel sport tenue. Ook 's winters zweet je en dan koel je in andere kleding te snel af bij het stoppen of even rustig lopen.
Denk ook aan goede schoenen...liefst iets als skisokken erin.
Want bij kou (en koude voeten) verhoog je sterk het blessure risico (enkel blessures)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel bizar, maar je huid insmeren met vaseline! creeert extra laagje. Doen onze marathonlopers hier in ons rengroep!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je niet te warm aankleden.

Thermo-onderkleding is erg prettig. Verder is een jack erg belangrijk. Dit moet water en wind dicht zijn, maar toch ademend. Een goede investering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding