Wat kan je in de trein doen om verveling tegen te gaan zonder dat anderen er te veel last van hebben.?

Ik reis per week ongeveer 2 keer heen en weer met de trein. Enkele reis duurt ongeveer anderhalf tot 2 uur. Wat ik vaak doe is muziek luisteren, een boek lezen, gamen op mobiel of op internet zitten, van die laatste 2 krijg ik helaas snel hoofdpijn. (Over dat hoofdpijn hoef ik geen uitleg, dus laat dat :P) En muziek luisteren, tja dat verveelt wel na een tijdje. Weet iemand nog iets leuks om te doen in de trein, zonder dat anderen er te veel last van hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4K

Antwoorden (15)

Je kant de krant lezen (gratis:"spits/metro/pers )
(of gewoon de puzzels uit de krant maken)

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik weet niet of je creatief bent; maar je kan een tekenblok mee nemen en proberen mensen uit de trein te tekenen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijken. Naar buiten en naar andere mensen. Je fantasie de vrije loop laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een sudoku oplossen en kruiswoordpuzzel of een woordzoeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ds of psp,
lees een boek of probeer te slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een boek. Ik reis ook 3 uur per dag met de trein en kom heerlijk aan mijn leeswerk toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak contact, knoop een praatje aan met een medereiziger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- vergadering voorbereiden
- Trui breien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een Ipad of andere tablet met een mobiele internet verbinding en je hebt het internet in je handen.

En dan kun je eigenlijk alles doen wat je wilt.

Studeren, gamen, chatten, nieuws lezen, wikipedia bekijken, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een luisterboek. Deze kun je huren bij de bieb (gratis) en rippen om op je iPod/Mp3-speler te zetten.

Ik heb onderweg naar Frankrijk o.a. Artemis Fowl en Baantjer 'gelezen'. Heerlijk om weer voorgelezen te worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de al genoemde luisterboeken zou je eens kunnen kijken/zoeken of er interessante PodCasts of VodCasts zijn waar je je op zou kunnen abonneren.

Een PodCast is een 'radioprogramma' dat via een rss-feed als MP3 gedistribueerd wordt. Door je op de feed te abonneren, krijg je automatisch elke nieuwe aflevering binnen op je PC waarna deze aflevering al-dan-niet automatisch op je MP3-speler gezet wordt (synchronisatie).

De eerste PodCasts waren vooral door amateurs en semi-professionals gemaakte programma's, tegenwoordig zijn veel reguliere radioprogramma's ook als PodCast beschikbaar, waardoor je ze kunt luisteren op het moment dat het jou uitkomt.

Een VodCast is een video-podcast, dus meer een soort van televisieprogramma.

Veel programma's van Radio Veronica, BNR en de publieke omroepen zijn, al dan niet in verkorte vorm, als PodCast beschikbaar. librivox.org maakt boeken in het publieke domein als luisterboek via een PodCast-stream beschikbaar.

Als video ook een optie is, wil ik je adviseren eens op ted.com te kijken, waar dagelijks nieuwe interessante presentaties op het gebied van kunst, cultuur en wetenschap worden gepubliceerd. hardware.info maakt wekelijks het programma hardware.info-tv waarin computer en home-entertainment nieuws voorbijkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slapen , creatief denken ook bij voorbeeld over wat kan een mens je in de trein doen om verveling tegen te gaan zonder dat anderen er te veel last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind de schat
9° 56.412'Z144° 1.308'O : in mijn staart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet eerlijk bekennen dat wat ik nu ga zeggen niet leuk is maar wel nuttig. Huiswerk maken , ik vind het zelf ook vreselijk maar het is erg nuttig, dan hoef je thuis namelijk niets te doen :). Of anders een tijdschrift lezen dat een beetje leuk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijf je eigen boek, laat hierbij je fantasie de vrije loop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zonde overdenken