Kan je een stuur van je racefiets hoger zetten

Ik heb een racefiets gekocht alleen nu heb ik steeds last van mijn nek, ik denk dat mijn stuur telaag staat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5.6K

Antwoorden (4)

Als h het goed is zit in de stuurpen een zeskantige pen, daar past een imbussleutel in, anders kan een fietsenmaker het zeker voor je...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er bovenop het stuur een moer zit kan het, anders niet volgens mij. Anders is het een kwestie van moer een beetje losdraaien, stuur omhoog trekken en de moer weer vastdraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is je voorvork precies tot aan je stuur afgezaagd dus je kan hem niet zomaar hoger afstellen.
Wat eventueel wel kan is je stuurpen omdraaien zodat hij een klein beetje verder omhoog gaat.
Stuurpen is het stuk wat tussen de voorvork en het stuur zit.

Succes ermee en anders volgende keer eerst ergens informeren waar je op moet letten bij het kopen van een
wielren fiets ;) afmetingen kunnen best belangrijk zijn bij zo een fiets wanneer je alles eruit wil halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je je stuur hoger zet staat hierboven. Je stuur staat, voor een racefiets(!), goed als het praktisch even hoog of een pietsie hoger staat als het zadel. Als je veel 'onderin' rijdt en dat niet gewend bent kun je pijn in je nek krijgen. Oplossingen zijn: wat vaker naar beneden kijken (als dat vanwege het verkeer kan!) en meer met de handen op het stuur rijden. Op den duur wennen je nekspieren en zul je geen last meer hebben.