Bij atletiek voor vrouwen dragen de deelneemsters overwegend zeer korte 'truitjes'. Waarom doen ze dat? Sportieve voordelen? Waarom mannen niet?

Mij valt dit al enkele jaren op en ik heb op verschillende manieren antwoord te krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk om mannelijke sponsoren dermate te verlekkeren dat er meer geld binnen komt :) . Goeie Vraag. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt op verschillende manieren antwoord te krijgen?
Gaan we eisen stellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hier iets antwoord in de trand van: Het "vrouw zijn uiten', wordt je antwoord verwijderd. Terwijl het in mijn optiek wel de waarheid is...!!
Antoni
14 jaar geleden
Nuke, je hebt "trant" en "trend". Het woord "trand" bestaat niet. Jij bedoelt "trant". Ik heb deze taalfout trouwens vaker gezien op www.goeievraag.nl , daarom vermeld ik dit hier en niet in een persoonlijk bericht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank, Ik keer er al wat raar tegen aan...

Het beste antwoord

Zo'n topje is extra stevig en ondersteunt de borsten inderdaad. Verder zorgt het voor een betere stroomlijning dan bij een gewoon shirt. Mannen zouden dus ook zonder shirt kunnen lopen om datzelfde effect te verkrijgen, maar dat vindt men niet gepast, en het is al helemaal niet gepast om mannen in zo'n topje te laten lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zodat je ziet dat het een vrouw is. Vrouwen die aan atletiek doen zijn nou eenmaal erg dun en plat, en daarnaast hebben ze ook nog eens een flink gespierd gezicht, en kort haar of het haar in een klein dotje/staartje: het verschil is soms echt heel moeilijk te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is dit een sportbh. Borsten moeten bij sport ondersteund worden. Lijkt me logisch. En het zal wel lekker zitten.
Om het "mooie" hoeven ze het niet te doen want meestal zijn het net kerels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet het extra gewicht van die sport-BH ergens mee compenseren; de onderste helft van het shirt dus.