Wat kan ik voor ontspannende dingen gaan doen?

Ik maak me vaak te druk en neem eigenlijk geen enkel moment rust. Gister had iemand mij ontspanningsoefeningen gegeven en zei hij dat ik meer ontspannende dingen moet gaan doen. bijv. gewoon even naar muziek luisteren. Maar nu weet ik niet echt wat ik zou kunnen gaan doen, het mogen geen inspannende dingen zijn zoals bijv. sporten, want daarbij ben ik me ook aan het inspannen. computerspelletjes spelen en op de xbox doe ik al teveel, dus dat wil ik ook wat minderen.

Toegevoegd na 40 minuten:
Graag ook dingen die ik gewoon thuis kan doen, zonder echt ergens heen te hoeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Het beste antwoord

in bad gaan, douchen, lichaamsverzorging (gezichtsmasker, voetenbadje, insmeren met lekkere olie), creatieve dingen zoals schilderen, tekenen, knutselen, koken, bakken, iets nieuws leren, iets maken wat stuk is, kleding naaien, breien, haken, puzzelen, punniken, foto's maken, filmen, iets geks bedenken en uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ga lekker in het bos of aan het strand wandelen
13 jaar geleden
pak een goed boek en nestel je lekker op de bank, of je kijkt lekker een filmpje

Toegevoegd na 53 minuten:
je kunt ook een rustgevend muziekje opzetten, een wierookje er bij aan steken

Toegevoegd na 56 minuten:
tekenen, schilderen kan ook heel ontspannend zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je laten masseren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens een proeflesje yoga nemen om te kijken of dat iets voor jou is. Er zijn ontzettend veel fitnesscentra/andere instituten die yoga aanbieden, de ene wat 'zweveriger' dan de ander.. je hoofd wordt er heerlijk leeg van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet of je ervan houd, maar naar de sauna gaan werkt ook heel ontspannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ik zeker eens gaan doen.
Als je gewoon thuis wilt blijven en je daar wilt ontspannen, dan moet je gewoon je XBox uitzetten, op de bank gaan zitten en bijvoorbeeld muziek gaan luisteren, een boekje lezen of een filmpje kijken. Gewoon een uurtje of desnoods een half uurtje is al genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon gaan zitten en niets doen. (wordt ook wel mediteren genoemd :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een grote legpuzzel maken, verstand op nul en puzzelen maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sporten kan natuurlijk wel. Maar dan niet competatief.Dus denk aan joggen oid.
Maar wandelen, tekenen, fotograferen, een rondje fietsen zijn allemaal activiteiten die je zo kan ondernemen.

Op dit moment is het herfst; De blaadjes vallen weer. Dus je tuin heeft onderhoud nodig. Bladeren ruimen, oude dode bloemstengels weghalen etcetc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wordt altijd heel ontspannen als ik muziek speel. Misschien kun je dat leren . Verder kun je lezen, puzzelen of iets creatiefs doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een berg tijdschriften halen en een grote pot thee zetten. Daarmee lekker op de bank hangen....heerlijk!!!!! Misschien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je ook continu bereikbaar bent (en van je zelf moet zijn). Is dat de reden dat je liefst thuis ontspant?
In dat geval en in elk geval is het raadzaam als je er voor zorgt dat tijdens dat uurtje ontspannen alle communicatielijnen worden verbroken, dan kan je echt ontspannen terwijl je je vingers in de klei drukt.
Mocht je daar nerveus van worden dan weet je waar de pijn zit en kun je het met de wekker erbij trainen.
Het vervormen van klei, met je blote vingers in een zachte chamotte is heerlijk ontspannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een leuke hobby, of dit nu postzegels verzamelen is, of muziek luisteren en/of spelen maakt niet uit.
Misschien is knutselen wel iets voor je of tekenen of schilderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inspannen en ontspannen hoeven geen tegenstellingen te zijn. Als je zegt dat je geen moment rust neemt dan interpreteer ik dat eerder als oplopende stress dan dat je lichamelijk moe wordt. Bijvoorbeeld: van een stuk wandelen, al dan niet met een goed klassiek stuk muziek op mijn mp3-speler, word ik lichamelijk moe maar het ontspant mijn geest geweldig. Een uitgebreide maaltijd koken kost me tijd en energie maar die krijg ik dubbel en dwars terug als ik die met familie en vrienden, een goed glas wijn en een even goed tafelgesprek nuttig. Op die manier moet jij voor jezelf een balans vinden, dunkt mij.