Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tijdsverschillen in lopen en zwemmen door gewichtsafname?

Pak nu als ik 70kg weeg en ik loop 40:00 op 10km, hoeveel minuten zouden dat zijn als ik nu 65kg weeg. Juist hetzelfde bij het zwemmen. Ik weeg 70 en zwem 21:00 op 1,5km. Hoeveel zou dat zijn als ik 65kg zou wegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
926

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat valt nauwelijks te berekenen denk ik.
Maar er valt wel iets over te zeggen.

Als je lichter bent, hoef je minder massa te verplaatsen, en heb je ook wat minder last van de luchtweerstand bij het lopen. Maar als je 5 kilo minder weegt, dan kan het bijna niet anders, dan dat je spiermassa ook is afgenomen. Je spieren zullen dus bijna automatisch ook minder krachtig zijn.

Als ik zou moeten gokken, dan denk ik dat het uiteindelijk niets uitmaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je die vijf kilo eraf krijgt door heel hard te trainen kan dat nog best een aardig verschil geven, ik denk dat louter minder wegen niet zo veel verschil maakt. Zeker in het water zal de weerstand nauwelijks afnemen en je gewicht in het water is toch al bijna niks. Op het droge hoef je vijf kilo minder mee te torsen, maar dat scheelt alleen als je nu te zwaar bent anders wegen de baten misschien niet op tegen de lasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lopen: 37 min. en 16 sec.
Zwemmen: 19 min. en 50 sec.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat valt niet in gewicht uit te drukken wat het verschil maakt, het verschil maak je op andere factoren;

- spierkracht
- conditie / uithoudingsvermogen
- lichamelijke gezondheid
- welzijn van jezelf (hoe voel je je)
- luchtdruk
- luchtweerstand
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op de volgende website:
daar heb je een calculator die dit voor je uitrekent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding