Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is HIIT gelijk na krachttraining voor sneller vetverbranden verstandig?

Normaal doe ik de laatste tijd na mijn krachttraining gelijk cardio (halfuur loopband), zodat daarna de cardio gelijk op mijn vetverbranding slaat. Maar aangezien HIIT nog zwaarder is voor je lichaam is dit dan verstandig om gelijk na krachttraining te doen? Mijn doel is namelijk spieropbouw maar ook veel vetverbranding, dit probeer ik met 3x trainen in de week.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
Luister naar je lichaam, kijk of je goed hersteld. Zorg verder voor voldoende slapen en rust, voldoende eiwitten eten, en voldoende kcal op een dag. En zo min mogelijk stress.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zult waarschijnlijk meer vet verbranden dan met normale cardio, dus dat is goed. Maar spierherstel kan wel iets langer duren omdat al je energie na de training op is. Zorg dat je dus goed eet en drinkt na de training, dan is het verstandig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HIIT is veel effectiever dan normale cardio. Ik train zelf 6x per week en pak dagelijks een HIIT sessie van 15 minuten aan het eind van mijn krachttraining.

Na je krachttraining is het verstandig om een eiwitshake of iets eiwitrijks te eten. Zorg er wel voor dat je niet teveel eet, waardoor je geen cardio meer kunt doen. Vervolgens ga je voor 15 minuten cardio doen, iedere keer 1-2 minuten op een rustig tempo en 1 minuut op ongeveer 60-80% van je maximale hartslagtempo (220 - leeftijd = max. hartslag).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding