Het wordt een heel verhaal om dat hier uitgebreid te gaan uitleggen maar je moet maar eens op deze site kijken.

Daar staat alles op; van basisregels tot trainingsschema's.

Succes!

www.bodystore.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van tijden toen ik ook nog aan sport deed :)

Er zijn verschillende mogelijkheden binnen het fitness gebeuren om je lichaam te trainen!
Hoofdzakelijk zijn er twee hoofdgroepen: kracht - spiermassa en conditie - uithouding

Uithouding wordt ook vaak gebruikt om af te slanken. Bij afslanken is het belangrijk dat je veel beweegt, spierkracht is hier van minder belang.

Dit alles wordt berekend door eerst je maximumbepaling te kennen. Dit doe je best onder begeleiding! Hoe ga je te werk? Per oefening ga je af tasten welk gewicht je maximaal kan duwen. (best doe je dit 2x per jaar ofzo)
Dit getal beschouwen we als 100%

Bij het trainen is het belangrijk af te wisselen tussen de spiergroepen. Been-, buik- of rug- en arm- of borstspieren.

Bij krachttraining ga je telkens 80% trainen. Dit in sessies van 15 maal - meer niet. Kan je meer dan 15 of 20, mag je opnieuw een maximumbepaling doen. De bewegingen gaan best langzaam - ook dit maakt het zwaarder.

Bij conditietraining ga je 60 of 70% trainen. Hier mag je gerust 20 tot 30 bewegingen doen. De bewegingen mogen sneller gebeuren.

mvg,
joke