voetbal_op_tv.jpg

Aan het eind van een drukke werkdag lekker onderuit hangen op de bank met de TV aan. Geen zin meer om überhaupt ergens over na te denken, je wilt gewoon onderuit hangen met een koud pilsje en misschien een pizza. Hooguit af en toe nog wat kritiek geven (zo luid mogelijk).

Conclusie: voetbal kijken! Eigenlijk kan ik nu net zo goed stoppen, heb al precies uitgelegd waarom mannen van voetbal houden (in mijn wereld :)).

Nee, dat kan het toch niet zijn?

Volgens mij is voetbal voor mannen de perfecte manier om onder de 'hoe was je dag?'-gesprekken met hun vrouw uit te komen. Aan het eind van een drukke werkdag wil de man inderdaad alleen maar ontspannen en heeft hij een hekel aan die gesprekken (heb ik me laten vertellen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat sport kijken leuk is. Voetbal krijgt enorm veel aandacht op de televisie, dus dan is het eigenlijk ook logisch, dat veel mensen ( niet alleen mannen) naar voetbal gaan kijken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik kijk alleen nog als de wedstrijd interessant is en er wat op het spel staat.
De tijd van alles kijken heb ik allang gehad.
Gisteravond wel ajax gekeken,want die wedstrijd boeide me.
Ook vanavond Twente ga ik zeker kijken.
Dan gaat het tenminste ergens om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer in mijn leven een live wedstrijd gezien, en misschien 2 keer een tv wedstrijd in delen.
Ik denk dat een heleboel mannen niet naar voetbal kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou echt niet, ik moet de eerste wedstrijd nog kijken, en ben 54 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat voetbal nu eenmaal een volkssport is in de meeste landen. Het is ook makkelijk bereikbaar, want je hebt alleen een bal nodig en die kost niet veel. Ik denk dat er maar weinig jongetjes rondlopen die nog nooit tegen een bal geschopt hebben, met of zonder vriendjes!
Veel vaders hebben ook op voetbal gezeten en bleven hun interesse houden. Wat is dan leuker dan met vrienden gezamenlijk voetbal te kijken en de zonen gaan dan vaak automatisch hierin mee, hoe klein ze ook nog zijn. Juist al op jonge leeftijd zijn vaders nu eenmaal voorbeeldfiguren en de zoon wil hen evenaren. Ze gaan dan net als hun vader op voetbal en zo is de cirkel weer rond. Er zijn natuurlijk genoeg gezinnen waarin een andere sport centraal staat, maar omdat voetbal volgens mij wel volkssport nr. 1 is, zullen de meeste mannen ( en ook veel vrouwen gaan hierin mee) naar voetbal kijken.
13 jaar geleden
Voetbal is de nummer 1 sport in o.a. Nederland en het is daarom ook de meest uitgezonden sport, mensen die van sport houden en dat zit ook van nature in de mens zijn dan snel geneigd om voetbal te kijken. Voetbal is ook leuk om te kijken en lekker tot rust te komen en genieten van het spel.