Kun jij duidelijk beschrijven hoe je een gelijkbenige driehoek tekent?

Stel ik ben blind en kan enkel je aanwijzingen volgen die ik in braille lees. Ik heb een potlood in de hand en er ligt een wit vel voor me. Help me.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je dit eigenlijk weten?:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je me vertelt waarom je antwoord hebt gegeven. Heb de vraag gesteld om te zien hoe we erin slagen iets te beschrijven als je niet zien kunt.

Het beste antwoord

Als je rechts bent:

Leg je duim en wijsvinger zo ver mogelijk uit elkaar op het papier. Trek met je potlood een lijn van wijsvinger naar duim. Bij de duim moet je vervolgens even je potlood hard aandrukken zodat je die plek terug kunt vinden.

Laat de uiteinde van je wijsvinger op dezelfde plek en gebruik dat als rotatiepunt om je duim naar een willekeurige plek te verplaatsen. De straal (de afstand van je duim naar je wijsvinger hetzelfde houdend). Vervolgens trek je weer een lijn van wijsvinger naar duim.

Dat gedaan hebbende laat je je duim op dezelfde plek en zoek je met je wijsvinger het gemarkeerde uiteinde van de eerste been van de driehoek terug. Trek nu weer een lijn van duim naar wijsvinger.

Dit laatse was de basis van de driehoek en de twee eerste waren de gelijke benen.

Hele stomme vraag, maar ik verveel me, dus ik dacht, ik antwoord maar even...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn een paar makkelijke methoden, maar die zijn niet uit te voeren door een blinde met potlood en papier, omdat die niet kan zien wat hij tekent.
Wel met een kervend instrument in karton, maar dat was je vraag niet.
AWM
14 jaar geleden
Pak een vel A4 printerpapier. Pak de hoek rechtsonder en maak een vouw naar links zodat de onderkant van het papier netjes gelijk komt met de linkerkant van het papier.
Vouw nu de bovenkant van het papier om de gemaakte driehoek en knip deze af.
Gebruik nu de dubbele driehoek om na te trekken op een groter stuk papier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de 2 thumbs up, maar dit is geen gelijkbenige driehoek merk ik nu.
Ik zie niet in waarom een blinde niet net als een ziende een passer zou kunnen gebruiken. Het enige verschil is dat de blinde punaises o.i.d. zou moeten gebruiken om de punten terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- stop de potlood in je mond met de punt naar beneden en bijt er op.
- druk je linker wijsvinger tegen de rechter wijsvinger.
- druk je linker duim tegen de rechter duim zodat er een rechte lijn ontstaat van duim naar duim
- teken nu een lijn langs de binnenkant van je vingers door je hoofd te bewegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Daar heb je dan wel een perfecte mond-tanden-linkerwijsvinger-rechterwijsvinger-linkerduim-rechterduim-hoofd-potlood-papier-tafel-coördinatie voor nodig... ...maar dan lukt het ook helemaal... ...tenzij je wijsvingers niet even lang zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een creatieve oplossing, maar of het werkt (...)