hoe kan het dat de ene jeugdopleiding beter is dan de ander?

bijvoorbeeld Barcelona lijd de ene na de andere wereldster op en als je Internazionale vraagt wat jeugdopleiding is zeggen ze dat je gek geworden bent.
dit kan tochniet alleen als reden hebben: barca heeft meer geluk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk betere trainers en al meer getalenteerde kinderen.
Het is hetzelfde bij voetbal want daar ligt het ook altijd aan de trainer als een ploeg wedstrijd na wedstrijd verliest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedere club vindt het noodzakelijk/heeft als doel het opleiden van goede jeugdspelers. Sommige clubs investeren veel geld in een jeugdopleiding, anderen doen dit een stuk minder.
Dit heeft direct natuurlijk invloed op de kwaliteit van de opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou dat ook niet alleen door geluk kunnen komen? Het is niet zo dat er al 100 wereldsterren door Barca zijn uitgepoept en 0,0 door Inter.

Daarnaast schenkt Barca er denk ik ook gewoon meer aandacht aan. Ze vinden het belangrijker dan Inter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
barcelona heeft waarschijnlijk meerdere locaties van jeugdopleidingen en halen spelers die het eerste later moeten verbeteren en niet spelers die de c1 ofzo moet verbeteren