Hoe loop je als een meisje?

Beetje suffe vraag als meisje zijnde; maar ik vraag het me werkelijk af. Ik loop bijvoorbeeld van nature met een opgeheven hoofd en grote passen in het rond, nauwelijks zwaaiend met de armen. Dat vind ik zelf niet erg meisjesachtig. Wat word door iedereen herkent als een typische meidenwandel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3K

Het beste antwoord

bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Elegant, iets met de heupen wiegend, rechtop en niet al te grote passen.

En natuurlijk ook lipjes getuit en tieten vooruit ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwaaien met de armen is niet echt meisjesachtig, dus dat je dat nauwelijks doet is al 'goed'. Kleinere passen nemen, maar dat is wel weer afhankelijk van de schoenen die je draagt. Als je stoere laarzen draagt, ga je vanzelf wat stoerder lopen. Draag je pumps, dan wordt je loopje vanzelf wat vrouwelijker. Een beetje met de heupen draaien wil ook nog wel eens meisjesachtig overkomen. Maar ik zou zeggen: loop gewoon lekker zoals jij het lekkerste loopt! Kan jou het toch schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop gewoon zoals je zelf wil en prettig vindt. waarom zou je 'meisjesachtig' moeten lopen ?
Met opgeheven hoofd is helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, zet dat de volgende keer erbij in je vraag; anders weet men niet wat de bedoeling is..
Het opgeheven hoofd absoluut behouden! Dat is een teken van trots en geeft je kracht en energie. Probeer wat kleinere passen te nemen en je armen rustig naast je te houden. Wat zou kunnen helpen is een schoudertas met korte hengsels zodat je, wanneer je deze over je schouder doet dat je dan 1 hand losjes aan het einde van het hengels laat hangen. Je andere arm zal dan vanzlef rustiger bewegen.
Probeer ook niet te gehaast te lopen (tenzij je echt haast hebt natuurlijk) en probeer je ene voet licht voor je andere te zetten, beetje modellenloop dus, hierdoor gaan je heupen wat meer draaien en oogt het vanzelf vrouwelijker.

En vergeet niet... in het begin zal het altijd onwennig voelen maar dat gaat vanzelf over...

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, zie net dat je juist niet met je armen zwaait... toch is het tasje idee handig om je wat bewuster te maken van je vrouwelijke gedrag en het oogt tevens ook vrouwelijker dan bv een rugtas...

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh en doe hakjes aan, dan loop je ook al anders. Dan wel wat hoger dan je gewend bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de video
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hakken aan doen, kleine pasjes nemen, en telkens je voet recht voor de andere voet zetten, of nog net iets over de andere voet, zo ga je meer met je heupen wiegen.
Wel met je armen bewegen, dit is voor balans, maar meer zachtjes bewegen.
Kijk eens naar filmpjes van die catwalk modellen, die lopen vaak heel overdreven zo.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een paar gepost in de bron, dit is om het supermodel catwalk loopje te leren, maar er worden handige tips gegeven.
13 jaar geleden
Van nature bestaat er op een zeer klein detail na geen verschil tussen het lopen van jongens/mannen en meisjes/vrouwen. Omdat een meisje (vanaf ongeveer 12 jaar)/vrouwen bredere heupen hebben is het draaien van de kont beter zichtbaar als bij jongens/mannen. Maar feitelijk lopen ze beiden hetzelfde omdat dit door het skelet wordt bepaald.

Verschillen in het lopen anders dan dit zijn aangeleerd en verschillen van tijd tot tijd. Er zijn tijden geweest dan een vrouw slechts pasjes mocht maken ter lengte van hun voet. Ook is er een tijd geweest dat vrouwen kruislings moesten lopen. Dit zie je nog heel vaak op de catwalk bij mode shows. Door kruislings te lopen ga je waggelen als een eend en in de mode wereld, die hoofdzakelijk gerund wordt door mannen, zien ze daar iets seksueels in omdat de heup dan extreem moet draaien. Er is ook een tijd geweest dat vrouwen als een ballerina moesten lopen, dus nagenoeg op de tenen en werden ondersteund door zeer hoge naaldhakken.

Deze modieuze manieren van lopen zijn op lange termijn zeer schadelijk voor het lichaam, met name de heup, knieën en rug. Vooral het kruislings lopen en de ballerina stijl zijn zelf gevaarlijk in meerdere opzichten. Vrouwen die zeer veel op hoge hakken (stiletto's) lopen krijgen vaak klachten in de ondervoet en rug.

Wat wordt erkend als meisjesloop is dus wat de mode op dat moment bepaald.

Kort: er bestaat van nature geen "meisjesloop".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil in loop tussen mannen en vrouwen heeft gedeeltelijk een biologische oorsprong: de heupen van mannen en vrouwen zijn anders gevormd. Dat zorgt voor een verschil in hoe mannen en vrouwen hun voeten neerzetten.

Vrouwen zetten hun voeten meer op één lijn, zo:

>>>>>>>>>

Mannen zetten hun voeten meer op twee lijnen, zo:
> > > > > > >
>> > > > > >

Het wordt dan ook als vrouwelijker gezien om de voeten meer op één lijn te zetten. Het dragen van hakken versterkt vaak dit effect nog, en zoals je hiervoor al hebt gezien gaan modellen nog een stapje verder en zetten ze hun voeten kruislings neer. Dat zou ik je trouwens niet aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, nee, voeten voor elkaar is genoeg :-))
Leuk uitgelegd.
Wat de meeste vrouwen eigenlijk onbewust doen is; je heupen volgen.