Als je nog te speels bent, kiezen ze er soms voor om je nog een jaartje langer in groep 1 of 2 te houden.
Omdat je in groep 3 al echt rustig moet zitten en leren, en sommige kinderen zijn daar nog niet aan toe.
13 jaar geleden
Omdat je er dan nog niet aan toe bent om echt naar school te gaan. Je bent bijvoorbeeld nog te speels.

Op de kleuterschool wordt er vooral heel veel gespeeld.
In groep 3 moet je leren lezen en schrijven en moet je dus al echt aan de bak. Het spelen is een stuk minder.
Kinderen moeten daar wel klaar voor zijn anders lopen ze constant op hun tenen.

Toegevoegd na 41 seconden:
het is dus niet zo dat je de kleuterklas niet goed hebt gedaan en daarom blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heeft een kindje spraak-achterstand en dan blijven ze een jaartje langer in groep 1 voordat het echte werk gaat beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de juffrouw beoordeelt dat het kind nog te kinderlijk is, maar dat hoef je niet altijd te accepteren, hoewel ik niet weet hoe de regels tegenwoordig zijn.

m'n jongste dochter was thuis erg vrij, maar op school klapte ze helemaal dicht bij de juf. (was geen aardige vrouw)
bij de schooldokter vertelde ik dat ik het niet zag zitten om het kind nog een jaar bij diezelfde juf te houden.
later vertelde de juf dat ze het wel van plan was, maar omdat ik het in een vroeg stadium aangekaart had mocht ze toch door naar groep 3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het kind qua emotionele ontwikkeling er nog niet aan toe is om over te gaan. Intellectuele ontwikkeling komt op de tweede plaats.