Hoe kun je met een kneep in de schouder iemand 'in slaap' laten vallen?

Ik keek naar de film Knight & Day. En toen zag ik dat Tom Cruise z'n hand op de schouder van Cameron Diaz en kneep erin. Daarna viel ze ineens in slaap. Hoe moet je dat doen? En hoe heet het?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit bestaat echt! Iedereen heeft bepaalde drukpunten in het lichaam waar zenuwen samenkomen. Een shiatsu therapeut kent ze allemaal en weet ze door af te meten met zijn vingers, feilloos te vinden. Mijn broer is shiatsuh ther. en toen ik een keer blaasontsteking had en geen anti-biotica wilde slikken, tekende hij het EHBO punt, dit drukpunt dat in contact staat met de blaas, af en als ik pijn kreeg moest ik hier kort op drukken.Het zat op mijn scheenbeen. Als je zo`n punt even drukt, niet eens hard, voel je even een stevige pijn en na een tijdje verdwijnt alle pijn. Zo kwam ik snel van mijn blaasontsteking af.Zo zitten er heel veel drukpunten op de meridianen in je lichaam. Aziaten wisten dit al lang geleden en gebruiken dit in hun zelfverdediging/vechtsporten. Ze noemen deze druktechniek ' Kyusho Jitsu'. Door zo`n punt te raken met een slag of door erop te drukken, kan je iemand het bewustzijn laten verliezen, KO slaan, kortstondig verlammen in elk geval uitschakelen. In de buurt van de schouderkapspier zit zo`n punt. Je valt dan niet in slaap maar verliest gewoon het bewustzijn. Toegevoegd na 29 minuten: http://www.daochi.eu/index.php/nederlands/kyusho-jitsu Interessante site over kyoshu-jitsu Toegevoegd na 2 dagen: The touch of death, is dus een bestaande techniek en heet in de kyusho jitsu ;"Dim Mak'.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pressure_point

Ik heb die film zelf nooit gezien, maar ik weet welke handeling je bedoelt, komt vaker voor in actie/vechtfilms. Het is meer voor het komische effect (ik vind zo'n scene wel altijd grappig, omdat het onrealistisch is). De regisseur heeft deze handeling/scene weer van een andere film. Als het al echt is (dus mogelijk) dan zou ik in de richting van acupunctuur denken. Als ik het goed begrijp, wordt er heel precies in bepaalde vitale banen geknepen, waardoor de geknepen persoon in kwestie flauwvalt. Maar ja, het is nep.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100