Waarom hebben golfers handschoenen in hun achterzak? (gebruiken ze ze eigenlijk wel?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4.6K

Het beste antwoord

Ze doen deze handschoen aan bij de slag, behalve bij de put. De reden dat ze deze tussen de slagen in hun kontzak doen heeft een verleden dat alleen de rijken der aarde zich konden veroorloven om te golfen. Door de handschoen in de kontzak te doen lieten ze zien dat hier geen dikke portemonnee met muntjes in zat maar alleen een creditcard.

Toegevoegd na 9 minuten:
De reden dat ze deze tegenwoordig tussen de slagen uitdoen zal te maken hebben dat met een handschoen aan je hand kan beginnen te zweten waardoor de grip minder wordt. Ikzelf houdt de handschoen altijd aan gedurende een ronde (beetje gedoe om deze steeds weer aan of uit te trekken) maar ik ben dan ook geen prof. Eigenlijk elke speler die ik zie houdt zijn handschoen aan. Dat ze ze uittrekken zie je alleen op grote toernooien.

Toegevoegd na 11 minuten:
Beetje slecht nederlands, maar het verhaal is wel duidelijk lijkt me :D.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die handschoen is soms nodig om bij bepaalde slagen beter grip te hebben op de club.
Ja ze gebruiken ze regelmatig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik golf zelf
bij het slaan is het lekker maar bij het putten dus vlak bij de vlag is het minder want je hebt minder gevoel in je club
maar hangt ook van het handvat af

Toegevoegd na 1 minuut:
en als je meerdere keren slaat gaat de grip(handvat) schuren en krijg je blaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik golf zelf ook regelmatig!

Ik zou eigenlijk niet weten waarom mensen die handschoen in hun kontzak doen!(misschien voor de kak?) je hebt een handschoen regelmatig nodig vooral bij vochtig weer, omdat je club dan nat word en hij kan dan uit je handen glijden en je zou dan medespelers kunnen raken. er zijn ook veel mensen die bij normaal weer een handschoen dragen om bijv. blaren te voorkomen.
Bronnen: