Wat zou een leuke sport of hobbye zijn voor een kind van 5-6 jaar oud.

Ik zit te denken over op wat voor een sport/club/hobby ik mijn zoontje zal laten gaan. Hij is 5,5 het zou kunnen dat het pas vanaf 6 jaar gaan doen. Ligt ook aan de kosten enzo.

Hij is een actief mannetje met veel fantasie, het zou leuk zijn als er daar iets mee kan. Voetbal is leuk, maar sta je eigenlijk te vaak bij stil, geen creativiteit bij nodig enzo.

Een niet al te prijzige graag :)

Toegevoegd na 8 minuten:
wel op een vereniging dus, niet iets wat hij thuis net zo makkelijk doet.

Toegevoegd na 18 minuten:
wil nog even duidelijk maken dat het een nogal energiek mannetje is. :)

wel leuke tips al tot nu toe!

13 jaar geleden
in: Sport
5.3K

Het beste antwoord

Gymnastiek en drama is erg leuk voor kinderen. Ze bewegen en gebruiken hun fantasie.

Daarnaast kun je denken aan b.v. schaken. Dit klinkt raar, maar heel veel kinderen vinden er rust bij. Zeker vanwege zijn creativiteit, zal hij het ook sneller leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Kleien!

Kan hij al zijn fantasie in kwijt en het is ook nog eens goed voor de motorische ontwikkeling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
turnen. vond mn kennis zn zoonrje ook altijd zo leuk :)

Toegevoegd na 1 minuut:
zoonrje = zoontje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kendo of Pencak Silat.
Kendo kan een flinke uitdaging zijn voor hem en je staat weinig stil. (ongev. €17 per maand waar ik woon)
Pencak Silat is erg uitgebreid en minder moeilijk en de kleintjes zien er altijd schattig uit in die pakken. Ook geen dure sport, veel afwisseling. (ongev. €16 per maand)

Of op muziek? Viool of piano??

Judo is ook vaak populair, maar na een jaar of 3 houdt dat meestal ook weer op. Judo is waar ik woon 5 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is er geen scouting bij jullie in de buurt?kost niet veel,ze zijn veel in beweging door dat ze dingen buiten doen,veel creativiteit,en hij kan zijn fantasie zijn gang laten gaan samen met andere leeftijd genootjes

Toegevoegd na 50 seconden:
ze leren er ook nog veel van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ben niet zo tevreden over de scoutingverenigingen hier in de buurt. is inderdaad wel erg leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag anders na waar zijn vriendjes bij zitten of welke vereniging er is met veel creativiteit,sport en spel.ik weet natuurlijk niet waar je woont en of daar verenigingen zijn die jouw plezieren om hem daar naar toe te sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook mijn idee. Geweldig voor actieve creatieve kinderen.
wij hebben hier circusles, is echt heel erg leuk voor jongens en meiden, ze leren op de pal lopen, eenwieleren, met diabolo's noem maar op en het is helemaal niet duur.
Ze treden ook hier en daar op, kijk eens of er bij jullie ook zoiets is, als het je wat lijkt

Toegevoegd na 36 seconden:
pal moet dus bal zijn

Toegevoegd na 2 minuten:
je kunt daardoor als ouder ook leuk betrokken zijn bij de sport van je kinderen, door de optredens, hebben ze regelmatig wat hulp nodig van de ouders, denk aan kostuums naaien, meerijden met de auto etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons in de omgeving is een soort van culturele school, waar ze aan toneel doen, tekenen, muziek maar ook bijvoorbeeld voor jonge kinderen een variant van streetdance. Ik denk dat ze zoiets wel in elke gemeente hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef hem op bij een zwemclub.
niet duur, handig en leuk ook nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en nog gezond ook +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thankz peetje.
Een sport of hobby moet primair degeen die het doet aanspreken. Motivatie is vooral een kwestie van het zelf leuk, interessant of noodzakelijk vinden. En zonder motivatie vanuit het zelf kan zoiets niet opgebracht worden en is het verspilde moeite en leidt het tot teleurstelling. Dus zou je het hem kunnen vragen en weet hij het niet of kan geen keuze maken uit alle mogelijkheden dan is een overeengekomen aantal keren proefdraaien op verschillende plekken mogelijk een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
tuurlijk laat ik hem kijken of hij het leuk vindt, met deze ideeen kan ik kijken voor proeflessen en kijken wat hij leuk vindt. zelf verzinnen is nogal lastig voor een kind van 5.5 die weet niet eens wat er allemaal is. die zegt: formule 1 racen of kind weet amper wat een hobby of een vereniging of club is.
Ik weet niet waar je woont, maar in Spijkenisse heb je Het Centrum voor de Kunsten, waar je allerlei cursussen kunt volgen, daar kun je allerlei cursussen volgen. Bijvoorbeeld iets met muziek, kleien/schilderen/knutselen, dans en theater. Zulke centra zul je ook wel bij jou in de buurt hebben...

De scouting is trouwens ook erg leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Korfbal. Is een teamsport met jongens en meisjes in één team. En in tegenstelling tot de algemeen heersende opinie géén sport voor mietjes. Spelenderwijs leren samenwerken en weinig stilstaan is mijn ervaring.
En voor een kind in de leeftijd van jouw zoontje ben je misschien tien euro per maand kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ik heb zeker niks tegen korfbal :) niet eens aan gedacht leuke tip :)
Kinderen en vooral jongetjes van die leeftijd moeten vooral rennen en ravotten. Voetbal is bij uitstek juist wel een sport waarbij ze veel rennen. Het is een teamsport die iedereen kan doen zonder al teveel lessen. Win win situatie en lekker rennen en sporten en leren functioneren in een team cq groep, wat weer belangrijk is voor sociale ontwikkeling. Ik hou zelf niet van voetbal, ben een honkballer, maar toch ben ik blij dat mijn tweeling zoontjes van 8 jaar op voetbal zitten. Erg goed voor hun ontwikkeling en zelfkennis. Honkbal daarin tegen is een veel passievere sport, daar zou ik nog even mee willen wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ik kan je garanderen dat dit bij hem zal resulteren in 5 minuten actief voetballen en dan vooral wat anders gaan doen. voor trainen is het wel leuk, alleen de wedstrijden zelf niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer een trainer goed genoeg is, zorgt hij ervoor dat alle kinderen meenemen. Maar wat ik heb gedaan is mijn mannen meegenomen naar verschillen de teamsporten, dus ook hockey, handbal en basketbal. Ik wil graag dat ze een teamsport doen, omdat ik veel belang hecht aan het ontwikkelen in een team. Maar ik heb hun laten kiezen welke sport het werd. Bij ons werd het voetbal...
tae kwondo, heel energiek en leer je ook nog zelfverdediging, gebruik van alle spieren. Of jiu jitsu. Heb het eerste altijd met heel veel plezier gedaan. Kan je al je energie instoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een erg makkelijk antwoord, maar heb je al aan scouting gedacht? Mijn zoontje is inmiddels 6,5 en de bedoeling is dat hij na het halen van zijn zwemdiploma eerst eens naar een open dag gaat van de locale (water-)scouts.

Toegevoegd na 50 seconden:
Excuus, ik had het eerste antwoord niet gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Circus of toneel kan erg leuk zijn, heb erzelf ook aan gedaan. erg leuk naar mijn mening! een echte sport iets van gym/turnen.