Ik meen Koninklijke HFC te Haarlem.
Jaarlijks spelen zij een benefietwedstrijd tegen Oud-internationals net na de jaarwisseling.

Koninklijke UD uit Deventer is als club weliswaar eerder opgericht, maar begon 10 jaar later dan HFC met een voetbalafdeling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

volgens de officiele bronnen is HFC de oudste voetbalclub in nederland maar ik vond op internet een artikel uit het NRC Handelsblad: HFC is hoogstwaarschijnlijk niet in 1879 opgericht, maar enkele jaren daarna. Van Horn had dat ontdekt in de archieven tijdens een speurtocht naar het leven van Mulier. En daaruit blijkt dat de pionier in 1879 niet eens in Haarlem woonde. De kans dat hij toch ‘zijn’ voetbalclub heeft opgericht in dat jaar, is daarmee aanzienlijk kleiner geworden.
dus ik weet het ook niet meer