Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik aan mn conditie werken zonder mn knie al te zwaar te belasten?

Ik heb namelijk vaak last van mn knie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
512

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Meestal is zwemmen minder belastend voor de gewrichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwemmen is waarschijnlijk heel goed voor jou, omdat je er flink mee kunt trainen, terwijl je gewrichten nauwelijks worden belast. Dat geld ook voor de meeste zwemsporten.

Afhankelijk van wat precies het probleem is met jouw knie, kun je ook gaan roeien. Dat is uitstekend voor de conditie. Er komen wél krachten op je knie te staan, maar omdat die krachten heel vloeiend zijn (geen schokbelasting), is dat meestal geen probleem. Op mijn roeivereniging zitten diverse mensen die daar via hun fysiotherapeut terecht zijn gekomen.

Dus: zwemmen is sowieso goed, of roeien in jouw geval goed is zou je aan je arts moeten vragen. Of moeten proberen door eens een paar keer op een roeimachine te gaan zitten.

Fietsen zou ook goed kunnen zijn, maar daarvoor geldt hetzelfde als voor roeien. Fietsen heeft het voordeel boven roeien dat de knieën minder ver gebogen hoeven te worden. Het nadeel is dat het wegdek voor meer schokken kan zorgen dan bij het roeien.
(Lees meer...)
Cryofiel
12 jaar geleden
je kan ook fit nissen maar dan zonder je benen te gebruiken dan werk je ook aan je conditie en aan je arm spieren dan vallen de meiden op je :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding