zijn er mixed sporten mogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor zover ik weet is korfbal de enige gemengde sport; een korfbalteam bestaat uit vier mannen en vier vrouwen.

Korfbal? Petanque (jeu de boules)?

Met tennis heb je mixed doubles en uiteraard het al eerder genoemde korfbal. Toegevoegd na 1 minuut: En als het aan Jacques Rogge (de voorzitter van de IOC) ligt, dan komen er in de toekomst meer gemengde sporten: http://www.sportdome.nl/Nieuws/20459-Rogge---Meer-gemengde-sporten-op-Spelen-.html

Nog een paar toevoegen... mixed wedstrijd roeien wordt wel gedaan, hoewel niet op het hoogste niveau vzv ik weet. Tafeltennis (dubbelen) Badminton. Diverse denksporten (schaken, bridge) Ik denk dat anderen nog wel meer voorbeelden zullen vinden.

Ik weet niet precies wat je met mixed bedoelt. In de vechtsport heb je wel een gemixte sport. Het heet MMA. Je kan hierover alles vinden op internet.

Onduidelijke vraag. Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Ik denk verder even aan de schaaksport. Moge de beste winnen, man of vrouw. Alles is mogelijk, als er maar vraag genoeg naar is!! Als vele mensen het willen zien, dan ontstaat er een markt! Wat denk je van kunstschaatsen? Wordt vaak door koppels bestaande uit man en vrouw gedaan!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100