Werkt dit zo'n apparaat echt?

Ik zit en lig veel. En ik wil graag van mijn buikje af. Hij lijkt alsmaar groter te worden. Dit soort apparaten geven elektronische impulsen die je spieren laten samentrekken.

Helpt dit nou echt, of is het bullsh*t?

Als ik op internet naar referenties zoek dan zie ik dat vooral bodybuilder forums zulke apparaten afkraken, maar dat er andere sites zijn die zeggen dat ze wel werken.

Iemand ervaring?

http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/Ab_Solution_Pro/default.aspx?phid=1069

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Slendertone flex, ooit gekocht bij De Kijkshop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kggr, vragensteller zijn Avatar gezien?

Het beste antwoord

Ja dat werkt echt, ik heb dat apparaat al jaren en ben in de verst verte niet sportief.
Ik ben slank maar als ik aankom is het altijd op mijn buik, omdat die spieren nooit getraind worden.
Als na de stamppotten in de winter maanden die buik er weer zit, begin ik met dat apparaat.
Eerst een korte tijd en op een lichte stand en dat voer ik langzaam op.
Na een paar weken merk ik dan dat mijn buikspieren weer beter worden en mijn buik platter.
Het andere voordeel is dat mijn rugklachten afnemen.
Als ik hem gebruik is dat vaak als ik tv kijk, lekker in de luie stoel en heel ontspannen.

Toegevoegd na 54 seconden:
Als ik hem gebruik is het wel elke dag en ca. een uur lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je van je buikje af wilt komen, zul je echt moeite moeten doen. De meeste Tell-Sell apparaten werken voor geen meter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf doe ik elke avond, ongeveer een halfuurtje voor ik ga slapen, wat buikspier oefeningen. Dit helpt een stuk beter, en scheelt nog veel geld ook.
Let ook goed op wat je eet, minder vet en zout, en probeer meer groente en fruit te eten. Zo wordt je buikje ook minder.
13 jaar geleden
Het systeem wat ze gebruiken 'klopt'

Trainen is niet meer dan je spieren bewegen, als het er om gaat af te vallen ed. Je wordt er natuurlijk niet echt veel fitter van: Je traint enkel bepaalde spiergroepen. Je zal niet veel aan je hart & longen doen, omdat de rest van je lichama in rust is. Maar de spieren die er mee getraint worden zullen stakker worden, en meer energie verbruiken terwijl je de band om hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik vaak met tell-sell producten heb, is dat de uitvoering nogal goedkoop is.
Volgens mij heb je dit apparaat ook in een uitvoering die veel duurder is: kan me voorstellen dat die een stuk beter/fijner werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De alom gewenste zichtbare, mooie, strakke buikspieren zijn meer illusie dan werkelijkheid. De apparaten die, met het verkooppraatje: "10 minuten per dag en u heeft na 3 weken weer een strakke buik", als broodjes over de toonbank gaan, zijn helaas voor velen van ons een instinker.

Dit soort dingen zal best ietsje helpen als je er heeeeel gedisciplineerd mee om gaat! Dus heeeel veel en vaak gebruiken.

Ik heb ook ooit zoiets gekocht. Moest je eerst gel smeren op je huid waar je die contacten aanbracht. Wat een gedoe! Urenlang met zo'n rotgevoel.
En mij heeft het niet geholpen.

Ik denk dat je beter op zoek kan naar oefeningen die je zittend en liggend kan doen en vooral voor de buik kan dat heel goed.

http://www.cesar-therapie.nl/oefeningen/buikspieroefeningen.shtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet denkt niet en heeft geen geheugen. Je kunt je buikspieren bewegen wat je wilt, passief of actief, maar als je lichaam vet verbrandt zal dat over het algemeen op andere plaatsen zijn dan jij in de eerste plaats gewild had. Vaak is dat in de laatste plaats buikvet, zeker als je een appelvormig figuur hebt.

Bewegen is goed om insulineresistentie tegen te gaan, een belangrijke oorzaak van overgewicht en diabetes maar afvallen doe je vooral door je eetgewoontes aan te passen. Plaatselijk vet verbranden bestaat niet, domweg omdat vet dom is. In het beste geval krijg je getrainde spieren onder je zwembandje.