Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Groeien je spieren in de pubertijd zinder dat je er wat aan doet?

Ik Ben heel slap en volgens mij zijn al mijn spieren voor mijn leeftijd ondermaats. Krijg je een deel in de pubertijd waarbij je spieren sterker worden Zonder er wat aan te doen? Of zal ik naar de sportschool gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Allereerst moet je wat doen aan je zelfbeeld. Niet iedereen is even sterk en iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Naarmate je ouder wordt zullen je spieren zich meer gaan ontwikkelen. Je vertelt er niet bij hoe oud je bent. Als het je leuk lijkt kan je altijd natuurlijk bij een sportschool eens informeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de pubertijd ben je als jongen net als een jong plantje. Je schiet eerst de lucht in en vervolgens worden je takken wat breder en sterker.

Maak je geen zorgen, die spieren komen vanzelf als je gezond blijft leven. Misschien wordt je geen 'bodybuilder' maar als je uitgegroeid bent kun je daar nog aan werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gek eigenlijk, dat je je op je 14e al afvraagt, of er iets mankeert aan je groei. je hebt nog een jaar of 4 voor de boeg en neem maar van me aan, er kan nog veel gebeuren.
maar jij kunt er zelf ook wat aan doen. goed en gezond eten. veel bewegen en geen krachttraining. met dat laatste verniel je je gewrichten. maar wel fietsen, lopen, zwemmen, voetballen alle balsporten eigenlijk. is ook nog leuk, omdat je in een team zit.
veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding