Als je graag dansles zou volgen, moet je dan een danspartner hebben?

regio antwerpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Antwoorden (3)

Hier in Nederland kun je zo naar dansles zonder partner.
De dansscholen zijn vaak voor alleenstaanden en paren en er is altijd wel iemand met een partner die niet kan komen.
Ook zijn er vaak op de dansscholen een leraar of lerares bereid om met 1 van de leerlingen te dansen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er even vanuitgaande dat je het hebt over dansles in stijldansen of salsa waar een danspartner bij benodigd is dan is het makkelijk als je hiervoor iemand beschikbaar hebt die dan samen met jou de les kan gaan volgen.

Echter is dit zeker geen vereiste. Je kan gewoon contact op nemen met een dansschool en aangeven dat je nog geen danspartner hebt. Het komt namelijk vaak voor dat er nog anderen zijn die ook nog op zoek zijn naar een danspartner. Daarnaast zijn er vaak binnen een dansschool wat verder gevorderden die bereid zijn te assisteren bij de beginnelingen en invallen bij mensen die nog geen danspartner hebben.

Er zijn ook sites waarop je een advertentie kan plaatsen dat je een danspartner zoekt. Even googlen op danspartner gezocht en je komt er vanzelf een paar tegen. Echter voor een danspartner uit de buurt is de dansschool in de buurt je beste aanspreekpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je waardevol antwoord. Het zit namelijk zo: ik zou graag meer meisjes leren kennen (maar van mijn leeftijd 21j, dus niet zo van die bomma's en dergelijke :))
en tegelijkertijd aan sport doen. Dus ik dacht, ik ga latin dansen of iets anders exotisch.. Nu ben ik volop aan het uitzoeken waar in de buurt er allemaal dansles wordt gegeven.. Maar om er nu alleen naartoe te gaan, tussen allemaal koppels??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in nederland is het zeker zo dat er altijd meer dames dan heren op het stijldansen gaan en er zijn dus altijd wel vrije dames beschikbaar. Daarnaast zijn dat denk ik vooral juist meiden rond jou leeftijd. De oudere dames hebben meestal wel een danspartner als ze op dansles gaan. Oudere stellen doen dit namelijk vooral samen. Ook is het zo dat er vaak onderscheid is in groepen en je hebt vaak les voor jeugd waar jij gewoon onder valt en volwassenen. Maar dat wilt niet zeggen dat die scheiding op 18 jaar ligt. Juist omdat je nog jong bent kun je meestal nog wel goed mee komen met de jeugd. Volwassenen is meestal een wat lager tempo en dus ook ander soort publiek. Naast stijldansen is salsa ook een goede mogelijkheid als je voor exotisch wilt. En daar geldt eigenlijk wel hetzelfde voor. Vooral meer meiden dan jongens en ook gewoon in jou leeftijdscategorie. Ook hebben ouderen hier eerder een vaste danspartner dan jongeren.
Voor een meisje wel handig, voor een jongen hoeft niet.