kan je op je 24e nog beginnen met turnen? of ben je dan al te oud om het te leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
9.3K

Antwoorden (6)

Ja, je bent nooit te oud om te beginnen met sporten. Als je in je verleden maar weinig intensieve sporten hebt beoefend, kan het wel zijn dat je last van je spieren gaat krijgen. Maar naarmate je een tijdje turnt, krijg je hier steeds minder last van.

Turn ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent nooit te oud om te leren. Als je een beetje aanleg hebt zal het vast wel lukken, alleen zul je waarschijnlijk nooit zo ver komen als de jonge meisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het wel leren. Echter, je spieren en pezen zijn inmiddels dusdanig stram en kort dat je zeker niet meer ze flexibel wordt als een meisje dat op haar 5e begonnen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel,maar je zult m.i. altijd tot de recreanten klasse gerekend worden.Maar ook dat kan erg leuk en spannend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent nooit te oud om iets te leren. Dus ja je kunt nog beginnen turnen te leren. Het zal misschien iets moeilijker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat je vooral niet weerhouden iets te doen door een standaard ingepropte gedachte als "te oud zijn" wanneer je je goed voelt of gewoon s iets wilt uitproberen/ondernemen/bekijken moet je het gewoon proberen.

dat maakt de mensheid zo leuk. mensen die doen wat ze 'leuk' vinden ipv ik zal wel te oud zijn wat zal iedereen wel denken...

het zal niet zo makkelijk zijn als wanneer je het doet wanneer je geacht word daar de leeftijd voor te hebben, maar door het toch te doen en een beetje moeite krijgt je leven zoveel meer kleur.... (en een goeie conditie en een strak lijf, wat wil je nog meer... :o) ).

je zal een voorbeeld zijn voor velen!
goed bezig!