- Omdat het uniek is om al deze bijzondere schepen bij
elkaar te zien.
- Omdat het maar eens in de vijf jaar georganiseerd wordt
- Omdat het een leuk uitje is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Wat maakt het tot een leuk uitje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, ja, dat is dan weer een leuke vraag, want zelf zou ik gek worden van zo'n drukte.
Maar ik denk dat veel mensen het leuk vinden om al deze schepen bij elkaar te zien, het leuk vinden bij het water te zijn, we zijn tenslotte een waterland met veel watersporters en omdat het fantastisch weer wordt.

Andere antwoorden (5)

Omdat het een maritiem evenement is met internationale allure. Veel mensen vinden het blijkbaar leuk om te kijken naar (veelal uitzonderlijke) boten die je anders niet dagelijks in het kanaal ziet liggen tussen de pikmeerkruisers en de pedro-boats.

En dan te bedenken dat het gewoon begonnen was als een promotiestunt voor de stad Amsterdam in 1975....
Voor de 'facts and figures' hieronder de wiki-link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het geweldig is om mee te maken, die schepen te zien, te bedenken hoe dat vroeger ging, te beseffen dat ze veel groter zijn dan je dacht maar ook veel kwetsbaarder lijken, omdat je op de schepen mag, omdat je maar eens in de vijf jaar zoveel levende historie op dit gebied bij elkaar kunt zien, omdat je er prachtige foto's kan maken en omdat het dit weekend nog mooi weer is ook :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! Voor mij ook een reden om toch eens een kijkje te nemen; ik wist niet eens dat je ook op die schepen mocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier de site: http://www.sail2010.nl/
Als je naar 'programma' gaat, kun je klikken op 'Bezoeken tall ships' en krijg je een overzicht van dingen die er op de schepen te doen zijn. Algemene bezoekinfo: " Bijna alle tall ships zijn vrijdag 20, zaterdag 21 en zondag 22 augustus vrij toegankelijk voor publiek. De bezoekuren zijn tussen 10.00 en 16.00 uur. Er zijn twee uitzonderingen op bovengoemde tijden:
- De Clipper Stad Amsterdam is van vrijdag 20 t/m zondag 22 augustus open van 10.00 tot 12.00u uur.
- De Götheborg is open op vrijdag 20 augustus van 10.00 - 11.30u en van 19.00 - 21.00u, op zaterdag en zondag van 10.00 - 11.30u en van 17.00 - 21.00u. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sail gaat 'm voor mij niet worden, ik leef omgekeerd nu omdat ik in de nachtdienst zit, maar toch super dat je het hebt opgezocht. (Beste antwoord! hihi)
Ha, die Annswers;

Alles wat hierboven staat natuurlijk, maar wijlen mijn schoonvader zou zeggen: "Omdat Sail niet naar hun toekomt".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze dagelijks bijna de volle zendtijd in de journaals en andere kletskoek programma's krijgen en dat ook nog eens helemaal gratis.

Iets waar zoveel reclame wordt gemaakt, moet wel fantastisch zijn denkt de Hollander dan en racet er naar toe.
paulus811
13 jaar geleden
Het is net een drive in dat is leuk.
maar op een boot geeft het nog meer effect het is echt leuk