met de zijkant van je voet, naar de richting waar je de bal heen wil schieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door met je voet een zo groot mogelijke kracht uit te oefenen voor een zo lang mogelijke tijd op een bepaalde plek op de bal.

Toegevoegd na 3 minuten:
Immers F=MxA waarbij a de versnelling is en m de massa van de bal. Hoe groter de kracht hoe groter de acceleratie zal zijn, aangezien de massa van de bal nagenoeg gelijk blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo lang mogelijk? Dan krijg je een sleepbeweging. Je moet de bal echt schieten en niet slepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, als je een langere tijd een kracht op iets uitoefent kun je hem meer versnellen. Hoe korter je hem raakt hoe minder kracht er overgedragen kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem echt zo lang mogelijk raakt dan gaat de bal niet echt harder :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee? En een auto dan? Als je daar een langere tijd kracht op uitoefent (d.m.v. gas te geven), zal hij toch ook steeds sneller gaan tijden (totdat er een evenwicht is in voortbrengingskracht en weerstandkrachten). "stel de bal vliegt al met constante snelheid x km/h lineair (evenwicht) in een bepaalde richting" Als je er dan opeens een kracht op zet (met de beweegrichting mee), gaat hij dan niet versnellen? Natuurlijk wel.
Wat hierboven staat klopt niet, je moet de bal niet slepen. De basis zit hem in het standbeen. Ben je rechts dan is links je standbeen, deze plaats je precies naast de bal, je tenen gericht op het punt naar waar je wilt schieten.
Daarnaast je het belangrijk dat je lichaam goed in balans is. Zorg dat je goed voorover leunt; zo zal de bal laag blijven na het schot. Wil je hoog schieten leun logischerwijs naar achter.
Oefening baart kunst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je wreef als je hard wilt schieten, voet in het verlengde van je scheenbeen dus naar beneden wojzend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de binnenkant van je voet kan je het beste schieten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Passen doe je meestal met de binnenkant van je voet. Daarmee kun je de bal heel precies schieten.
Als je op doel wilt schieten zou ik dat met gevoel doen.

Neem een bal en ga een keertje naar een (voetbal)veld. Oefen dan met het schieten op doel. Waar je op moet letten is: dat je standbeen naast de bal is, je lichaam (schuin)boven de bal is, en dat je contact maakt met de bal als je knie erboven is.

Let op deze punten als je oefent met schieten. Op den duur gaat dit dan automatisch en kun je je schot verfijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de bal rustig naar iemand wilt kaatsen dan doe je dat met je binnenkant van je voet , als je bijv op doel wilt schieten doe je dat met je wreef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt passen moet je moet je met de binnenkant (zijkant) van je voet schieten.
als je ietjes met je rug naar achter leunt en je been moet mee zwiepen.
dan kan je goed schieten.
je kan ook met je wreef schieten.
hier een site:
http://www.voetbalpark.nl/
hier kan je een boekje downloaden. over voetbaltechnieken.
hier al een paar voorbeeldjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eerst eens goed bij een wedstrijd goed naar de voeten. Alleen al van kijken leer je een hoop. Als je de bal vanaf de grond een streep wilt geven dan moet je wreef schieten. Hang je met je lichaam naar voren dan blijft de bal laag, hang je naar achteren gaat hij omhoog. Het beste is een lange muur zonder ramen te zoeken en experimenteren. Doe dat een paar dagen en op het veld merk je het verschil kwa passen schieten.Tipje als je op doel schiet beschouw het als een pass. En als je echt iedere dag op straat voetbal en een paar x per weeek train en een wedstrijd doet dan gaat het vanzelf. Oefen vooral op balvaardigheid in de loop. Als je de bal aanneem dat je hem gelijk een metertje voor je uitspeeld (als je de ruimte heb) dan kan je gelijk passe, actie of schieten.Ik weet niet hoe oud je bent maar als je nog jong bent schiet met allebei je benen ONGEACHT hoe slecht je ermee schiet of hoe stijf je slechte been aanvoelt met schieten blijven proberen na een tijd ben je tweebening geworden.Dan zal ik de laatste gouden tipen ook geven. Lopen ZONDER bal is erg belangrijk en KIJKEN. Als je ziet dat de bal waarschijnlijk naar je toe word gespeeld dan moet je al weten waar je tegenstander is en waar je medespelers zijn. SAMENSPEL IS HET BELANGRIJKS.

Ik hoop dat je veel plezier erin krijg en als je nog een paar tips wil laat het me maar weten!