Hoe kun je het beste trainen als je de vierdaagse wil gaan lopen 50km en wil gaan hardlopen als erg last hebt van voeten i.n.v. eeltplekken ?

Ik ben lichamelijk helemaal niet sterk en al snel last van voeten door o.a. eeltplekken en snel last van rug. Toch zou ik de vierdaagse willen lopen en willen gaan hardlopen. Maar hoe kan ik het beste beginnen ? Hoeveel km per uur gaan wandelen ? En hardlopen hoe lang ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Elk week een beetje gaan opbouwen tot de 50km volgend jaar.

Dus morgen 30min wandelen
Rustdag
35min wandelen
Rustdag
40 min wandelen
Rustdag
45 min wandelen
. etc etc

Hoe vaker je wandelt hoe meer je voeten er aan gewend raken, hoe langer je wandelt hoe sterker je spieren in je rug worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en voor die eeltplekken: zorg voor goede schoenen en een goede pedicure
anneliez
13 jaar geleden
Voor de vierdaagse moet je veel trainen ( ik weet dat er
uitzonderingen zijn )
Begin met 5 k.m, 2keer per week. 2weken
Dan 10 k.m per week, 4 weken.
Dan 15 k.m per week , 4 weken.
Dan 20 k.m per week, 4 weken.
Daarna 25 0f 30 k.m per week. 4 weken.
en na enkele wandeltochten van 40 k.m ( 4 a 5 keer ) naar de afstand die je wil lopen met de vierdaagse,
dit wekelijks.3 weken voor de vierdaagse loop je 2 dagen
achtereen 40 k.m
De snelheid die je loopt bepaal je zelf, ervaren vierdaagse lopers lopen ongeveer 5 a 6 k.m per uur.
Zorg wel voor een paar heel goede wandelschoenen, dit
voorkomt vervelende blessures.
Met die eeltplekken zou ik eerst naar de pedicure gaan.
en heel veel succes, en veel wandelplezier.