Hoe kun je het beste trainen als je de vierdaagse wil gaan lopen 50km en wil gaan hardlopen als erg last hebt van voeten i.n.v. eeltplekken ?

Ik ben lichamelijk helemaal niet sterk en al snel last van voeten door o.a. eeltplekken en snel last van rug. Toch zou ik de vierdaagse willen lopen en willen gaan hardlopen. Maar hoe kan ik het beste beginnen ? Hoeveel km per uur gaan wandelen ? En hardlopen hoe lang ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Elk week een beetje gaan opbouwen tot de 50km volgend jaar. Dus morgen 30min wandelen Rustdag 35min wandelen Rustdag 40 min wandelen Rustdag 45 min wandelen . etc etc Hoe vaker je wandelt hoe meer je voeten er aan gewend raken, hoe langer je wandelt hoe sterker je spieren in je rug worden.

en voor die eeltplekken: zorg voor goede schoenen en een goede pedicure

Voor de vierdaagse moet je veel trainen ( ik weet dat er uitzonderingen zijn ) Begin met 5 k.m, 2keer per week. 2weken Dan 10 k.m per week, 4 weken. Dan 15 k.m per week , 4 weken. Dan 20 k.m per week, 4 weken. Daarna 25 0f 30 k.m per week. 4 weken. en na enkele wandeltochten van 40 k.m ( 4 a 5 keer ) naar de afstand die je wil lopen met de vierdaagse, dit wekelijks.3 weken voor de vierdaagse loop je 2 dagen achtereen 40 k.m De snelheid die je loopt bepaal je zelf, ervaren vierdaagse lopers lopen ongeveer 5 a 6 k.m per uur. Zorg wel voor een paar heel goede wandelschoenen, dit voorkomt vervelende blessures. Met die eeltplekken zou ik eerst naar de pedicure gaan. en heel veel succes, en veel wandelplezier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100