Vind je het terecht dat Chelsea 2 transferperiodes geen spelers mag kopen?

Of maakt de FIFA van Chelsea een voorbeeld en daardoor de straf veel te hoog?

Artikel van Voetbal International.

Chelsea is door de wereldvoetbalbond (FIFA) hard gestraft voor het onrechtmatig handelen bij de transfer van Gaël Kakuta. Pas in januari 2011 mag de club weer nieuwe spelers registreren.

De FIFA straft Chelsea naar aanleiding van de transfer van Kakuta, die in de zomer van 2007 overkwam van RC Lens. De club uit Londen zou de middenvelder hebben aangemoedigd zijn contract in Frankrijk te verbreken, zodat deze in Engeland kon voetballen.

Chelsea mag door de uitspraak van de FIFA de komende twee transferperiodes (winter en zomer 2010) geen nieuwe spelers inschrijven en Kakuta krijgt een schorsing van vier maanden. Ook moet Chelsea nog een vergoeding van 85 duizend euro betalen aan RC Lens.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Tja, Chelsea is de eerste, maar ook ManUnited schijnt onder de loep genomen te worden. Zij hebben geloof ik een speler uit Le Havre op de verkeerde manier benadeeld.

Of ik het terecht vind... Tja er zijn regels en daar hebben zij zich niet aan gehouden, maar dat geld voor meerdere grote clubs, dus dan moeten ze ook allemaal over één kam geschoren worden. Toch zal deze handelswijze wel nooit helemaal verdwijnen.
Chelsea is uiteraard in beroep gegaan, maar ondertussen zijn ze al druk bezig met het scouten en aantrekken van spelers voor het seizoen 2011:
http://www.vi.nl/Nieuws-item/170172/Chelsea-heeft-eerste-aankoop-voor-2011-binnen.htm

Waar ik zelf veel meer inzie is het plan van de UEFA om vanaf 2012 clubs met grote schulden uit te sluiten van Europees Voetbal.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/4836908/___Clubs_met_schulden_uitsluiten___.html

Dat zal het spel een stuk eerlijker maken. Real heeft zich dit seizoen wederom diep in de rode cijfers gestoken voor het aantrekken van Kaká, Ronaldo en Benzema. Ze hebben nu wel enkele van de beste spelers ter wereld rondlopen en als ze daarmee aantreden tegen een FC Zürich, die de zaken financieel wel op orde heeft, maar dus geen geld heeft voor wereldklassespelers... Tja, op papier maken de kleinere clubs dan geen schijn van kans (hoewel ik moet zeggen dat Zürich meer dan dapper partij geboden heeft en tot aan de blunder van de keeper zelfs nog redelijk kans leek te gaan maken op een stuntje).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Of iets al dan niet hoog is is heel subjectief. Ik vind zelf het volkomen terecht. Als je niet op blaren wilt zitten moet je je billen niet branden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het meer dan terecht. Die hele kinderhandel moet stoppen. Het huidige voetbal wordt verziekt door de Chelsea's en Man Utd's van deze wereld. Alhoewel ook Nederlandse clubs, noodgedwongen, jonge spelers uit het buitenland halen. Ik zou het alleen ook op prijs stellen als Racing Lens ook een dikke schadevergoeding krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het aan de ene kant terecht: Regels zijn regels. Aan de andere kant: dat andere clubs het wel mogen, maakt de competitie oneerlijk. Zo word Chelsea extra gestraft want doordat zij vertrekkende spelers niet kunnen 'aanvullen', worden ze zwakker en winnen ze minder, waardoor ze minder geld krijgen, en dus na die 2 jaar weer minder spelers kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terecht, het is al erg zoals het is.
Maar wie weet pakt het wel goed uit voor de club. De club wordt zo gedwongen hetzelfde team langer met elkaar te laten spelen of anders spelers uit de eigen opleiding in te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen daar in een tweede geval alleen maar een geldboete wordt geeist van de betreffende club
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal terecht. De steeds duurder wordende transfers (en bijbehorende salarissen) maken de sport steeds duurder. Dit maakt de sport kapot.

Chelsea zal dit wel overleven omdat het genoeg financiële middelen heeft. Een uitsluiting van internationaal voetbal voor een aantal jaren (5-10 jaar ofzo) zou eigenlijk een gepastere straf geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is egt heel stom die straf is ongeloofelijk stom