Waarom hebben veel voetballers op het WK polsbandages om?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
37.6K

Het beste antwoord

Daar zitten zogenaamde Balansbandjes onder, waardoor sporters beter schijnen te presteren.
Hieronder een stukje tekst dat ik van internet gehaald heb, betreffende dat fenomeen. De totale tekst is te vinden als je op de link klikt, maar dat zou te lang zijn voor dit antwoord.

"De meeste basisspelers van Oranje dragen er één; een polsbandje met twee ronde hologrammetjes. Balansbandjes, worden ze wel genoemd. Wie ze draagt, zou aan kracht, lenigheid en evenwicht winnen. De bandjes herstellen razendsnel de elektromagnetische balans, zo bezweert de fabrikant.
Voor wedstrijden worden de bandjes afgeplakt. De Argentijnse scheidsrechter Baldassi controleerde voor Nederland-Japan de bandage van Van der Vaart. De middenvelder kreeg een akkoord: Baldassi droeg zelf ook een balansbandje."

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/493890/2010/06/28/Zijn-balansbandjes-het-geheim-van-Oranje.dhtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Wimmel;

Dat heeft dezelfde functie als polsbandjes bij een schoolreisje; als de speler in dat grote stadion of erger nog, in dat grote land verdwaalt, weten de mensen aan de hand van de gegevens op die bandage waar ze de verloren zoon terug kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder die bandages dragen ze zgn. geluksarmbandjes. Zonder bandage zou dat niet mogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel voetballers hebben sieraden etc. die voor hen van dusdanige waarde/belangrijk zijn, dat ze deze niet af willen doen tijdens de wedstrijden.
Dit kan echter gevaarlijk zijn en daarom moeten ze deze afplakken, en dat doen ze dus met tape.

Toegevoegd na 44 seconden:
Robben heeft bv aan beide polsen een brede tape rol om....