Waarom remmen sprinters al af voor de finish?

Ik zie vaak op tv dat hardlopers al af remmen voor de finish, bij dit filmpje is dat ook te zien: http://www.youtube.com/watch?v=By1JQFxfLMM . Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Omdat Bolt al zeker van de overwinning is en zich niet meer dan nodig in wil spannen. Voor de rest geldt,dat ze weten verslagen te zijn en daarom verdere inspanning niet zo nodig is. Dat is mijn ondeskundige mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap die - niet, goed antwoord dus + van mij :)

Andere antwoorden (1)

Hij remt niet af in dit filmpje.
Mocht dat toch zo zijn dan is dat omdat het hem in deze wedstrijd ging om het behalen van de eerste plaats, nl. de wereldtitel. Het behalen van een snellere tijd was niet nodig om deze titel te bemachtigen. Toen hij finnishte, wist hij dat hij eerste liep.
Bij elke verbreking van het wereldrecord ontvangt hij bovendien een aardige geldprijs. Met kleine beetjes het record verbreken levert uiteindelijk dus meer op.