Waarom heb ik zo veel moeite met 80kg bankdrukken t.o.v. 60kg?

Bij voorbaat mijn excuses, er was geen categorie die paste bij mijn vraag.

Ik kan zonder op te warmen 60 kg vrij gemakkelijk 12-15× omhoog krijgen. 70kg lukt 8-10 keer, maar gek genoeg lukt 80 kg maar maximaal 2-4x. Volgens trainingsprincipes zou ik dit ongeveer 8× moeten kunnen, en zelfs 100kg 1x. Maar mijn 1RM ligt momenteel op 90kg. Is er iemand die mij advies kan geven? (niveau begin jaar 2 Fysiotherapie)

een jaar geleden
in: Sport
1.2K
Pieterke
een jaar geleden
@Rpsbt: Er is een categorie Overig. Saar kun je alle vragen stellen die niet bij een andere categorie passen.

Antwoorden (1)

Doorgaan met trainen, dan gaat het vanzelf gemakkelijker.
jc54
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Maar wat is de oorzaak?