wat gebeurd er na het wk met de stadions in z-afrika?

worden ze bijv door plaatselijke grote voetbalclubs in gebruik genomen, of worden er ook atletiekwedstrijden e.d. gehouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

De meeste stadions zullen slechts de skyline bepalen, daar zal geen wedstrijd meer in gespeeld worden. Het merendeel van voetballiefhebbend Zuid-Afrika heeft het geld niet om kaartje te kopen voor dergelijke stadions, losstaand van de wijk waarin ze staan. Voor de meesten is dat niet haalbaar meer. En aangezien voetbalclubs niet kiezen voor een stadion dat voor 5% gevuld is, zullen een hoop van de nieuwe stadions slechts een herinnering doen opleven aan die goeie ouwe tijd toen hier het WK werd gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... daar was ik al bang voor. jammer hoor :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, jammer idd. Het geld had op een heel mooie manier anders besteed kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterker nog: Hele woonwijken zijn platgegaan voor die stadions. De bewoners zijn of dakloos geworden, of in armetierige onderkomens geplaatst.
En dat alles voor een paar weken lol voor de rijke landen.
Het is verschrikkelijk.

Andere antwoorden (1)

de stadionen worden gebruikt door voetbalers