Waar staat de afkorting TT (die in Assen) voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
14.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Goeie Vraag! Ik wilde precies deze vraag stellen, maar was het intussen weer vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je

Het beste antwoord

De TT Assen is een jaarlijkse motorrace op het Circuit van Drenthe bij Assen, in de Nederlandse provincie Drenthe. Traditioneel wordt de TT Assen gehouden op de laatste zaterdag in juni. Alle Grand Prix klassen komen hier aan bod. Door de inkrimping van het aantal klassen zijn dit thans 125 cc, 250 cc en Moto-GP. Vroeger maakten ook 50 cc/80 cc, 350 cc en zijspannen hier deel van uit. Sinds enige jaren wordt de zijspanklasse wel verreden op de wedstrijddag, maar maakt het geen deel meer uit van de Grand Prix. TT is een afkorting van Tourist Trophy.

Voorafgaand aan de TT zijn er enkele trainingsdagen en kwalificatieraces voor goede startposities. In de week voorafgaand van de TT is er in Assen de zogenaamde SPEEDWEEK. In deze week zijn er de verschillende aspecten van de motorsport te zien. Alsmede is er een kermis en het TT-festival te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tourist Trophy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TT staat voor Tourist Trophy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
turbo tieten