Is er publiek bij de Olympische Spelen in Tokyo?

De Olympische Spelen in Tokyo gaan in 2021 wél door. Is er publiek bij de Olympische Spelen in Tokyo? En zo ja, waar kunnen fans hiervoor kaartjes kopen?

2 jaar geleden
in: Sport
1.6K
LeonardN
2 jaar geleden
Sowieso mogen enkel Japanse fans komen, als er uiteindelijk fans mogen komen:
https://www.ad.nl/olympische-spelen/japan-hint-op-olympische-spelen-zonder-publiek-vanwege-kritieke-situatie-tokio
"
Buitenlandse toeschouwers waren al niet welkom in Tokio. Het aantal binnenlandse fans zal beperkt blijven tot maximaal 10.000 per locatie, of de helft van de capaciteit.
"

Antwoorden (3)

De kans op een Olympische Spelen mét publiek slinkt met de dag. Als het aantal coronabesmettingen in Tokio verder blijft oplopen, komt er een verbod op fans. Dat zeggen de autoriteiten en het organiserend comité, drie weken voordat de Spelen beginnen.De organisatoren voelen er steeds meer voor om toeschouwers te weren van evenementen rond de Olympische Spelen. De gouverneur van Tokio, Yuriko Koike, zegt dat een verbod op toeschouwers een reële optie is als de situatie rond het coronavirus verder verslechtert.
fremar
2 jaar geleden
Japan neemt donderdag [8-7-2021 red.] een besluit over het toelaten van toeschouwers bij de Olympische Spelen. De Japanse premier Yoshihide Suga zei woensdag dat zijn regering nog één dag nodig heeft om de knoop door te hakken.
.
Toegevoegd 8-7-2021 >
Bron: https://www.nu.nl/olympische-spelen/6144411/japan-laat-in-tokio-definitief-geen-toeschouwers-toe-bij-olympische-spelen.html
De Olympische Spelen in het Japanse Tokio worden later deze maand definitief afgewerkt zonder toeschouwers. Het organisatiecomité heeft in overleg met de Japanse overheid en het Internationaal Olympisch Comité (IOC) besloten om vanwege coronazorgen helemaal geen publiek toe te laten op de sportlocaties in de hoofdstad.
Nee, de Olympische Spelen worden in Tokio zonder toeschouwers afgewerkt. Het organisatiecomité heeft in overleg met de Japanse overheid en het Internationaal Olympisch Comité (IOC) besloten om vanwege coronazorgen helemaal geen publiek toe te laten op de sportlocaties in de hoofdstad.
bamibal