Blijf ik gewicht verliezen door naar de sportschool te gaan?

Vanaf maart ben ik begonnen met sporten vanuit huis. Dit doe ik aan de hand van verschillende filmpjes. Een voorbeeld zijn de workout filmpjes van Chloe Ting. Sinds september ben ik dit 5/6 keer in de week gaan doen. Ik deed dan vaak de workout “Do this everyday to lose weight.” Ik ben dan ook sinds maart bijna 5 kilo kwijt. Nu heb ik mij onlangs aangemeld bij de sportschool en ga ik 5/6 keer per week naar de sportschool voor bijna 2 uur. Nu is dus mijn vraag, blijf ik gewicht verliezen nu ik de “do this everyday to lose weight” niet meer doe (dit filmpje duurde 14 minuten en bestond vooral uit verschillende cardio oefeningen (jumping Jacks, burpees ect.) daarnaast deed ik vaak nog een ander filmpje (buikspieren of beenspieren). Ik sportte voorheen gemiddeld 20 minuten per dag. En nu dus bijna twee uur, maar dit is vooral krachtsoefeningen.

Samenvattend, blijf ik gewicht verliezen nu ik niet meer dagelijks 20 minuten aan het “springen” ben en dit vervangen heb voor 10 minuten cardio en de rest van de tijd kracht?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
1.6K
tinus1969
3 jaar geleden
Dat weet je niet, of je gewicht zult blijven verliezen.

Antwoorden (1)

Ja, daardoor kun je verder gewicht verliezen. Het kan ook zijn dat je gewicht hetzelfde blijft, of dat je aankomt.
Het hangt er allemaal vanaf of jij in een kcal tekort zit.
Je schrijft hier alleen een verhaal over je sporten, niet over wat je eet, en het belangrijkste, HOEVEEL je eet op een dag.
Je gaat nu 10-12 uur in de week naar de sportschool, dat is wel erg veel. Let wel op dat je dit vol kunt houden, en dat je niet overbelast raakt.
Je gaat van 20 minuten per dag naar 2 uur per dag, dat is een flinke sprong.

Krachttraining is goed, hiermee bouw je spiermassa op, en word je strakker. Het kan zijn dat de weegschaal een zwaarder getal aangeeft. Je kunt beter regelmatig foto's maken en je maten opmeten (schouders, borst, taille, heupen).
Focus je in de sportschool vooral op de grote spiergroepen, hier lees je een mooie uitleg over hoe je een goede workout op kunt bouwen: https://www.nerdfitness.com/blog/how-to-build-your-own-workout-routine/
Je hoeft hiervoor geen 2 uur te sporten hoor.

Houd ook je voeding eens bij, mocht je dit nog niet doen. Probeer om te starten eens meer groente toe te voegen, en streef naar in elk geval 100 gram eiwitten op een dag. Eiwitten zijn zeer belangrijk tijdens het afvallen, om spiermassa te behouden.
Toegevoegd op 01 december 2020 08:55: tekst
Ritsuka
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Aan mijn voeding heb ik niks veranderd. Ik eet eigenlijk altijd gezond, maar in het weekend eet ik natuurlijk wel gewoon iets van chips. Ik ben dus geen calorieën aan het tellen, en dat ben ik ook zeker niet van plan. Het afvallen is echt gekomen vanwege het vele sporten. Mijn focus ligt ook niet perse op nog meer afvallen, maar alles wat strakker krijgen. Ik hoop alleen niet dat ik nu opeens weer aankom. Ik ben namelijk bang dat doordat ik niet meer die filmpjes op YouTube doe dit wel zou gebeuren.
Ritsuka
3 jaar geleden
Je gaat van 14 minuten activiteit naar 2 uur activiteit, dan kan het zijn dat je aankomt in spiermassa. Daarom zei ik ook dat je beter foto's en maten kunt bijhouden.
tinus1969
3 jaar geleden
Het idee van een "kcal tekort '' is onzin, of moet je in ieder geval voorzichtig gebruiken. Je verbruik (met name basal metabolic rate) past zich aan bij je voeding.