Wat doet 10min krachttraining ( aerobicsteps en gewichten)per dag icm 60 min cardio per week?

Ik ben een beginnende sporter en ik wil graag iets opbouwen wat ik op langer termijn volhoud. Ik moet dit uiteindelijk wat gaan uitbreiden natuurlijk. Maar omdat ik net begonnen ben wil ik het liever opbouwen. Ik heb overgewicht en kan niet, en houd ik niet vol, zes keer per week naar de sportschool. Dus ik ben benieuwd wat dit al voor je lichaam doet, of dat het echt totaal geen zin heeft. Het gaat niet om afvallen in eerste instantie maar conditie en als het kan wat spieropbouw (in ieder geval geen verlies) bedankt voor de hulp.

Toegevoegd na 22 uur:
Gekke vraag trouwens maar na hoeveel dagen/weken/maanden zou je moeten kunnen merken dat je conditie iets is verbeterd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je eerst niks deed aan sporten, en je begint nu hiermee, dan ben je actiever bezig en verbruik je meer energie. Heel goed om op deze manier rustig te beginnen, en eventueel op te bouwen naar wat meer later. Zo bouw je wat conditie en spiermassa op. Als jij deze sport/beweging toevoegt, en je houd de rest van je eten, drinken, bewegen, en slapen hetzelfde, dan ga je als het goed is ook nog wat afvallen. Hoeveel dit precies is is niet te zeggen, maar probeer deze gezonde gewoontes vol te houden. Toegevoegd na 2 minuten: Hoeveel effect het heeft ligt er aan hoe zwaar de gewichten zijn die je gebruikt. Belangrijkste is dat de uitvoering goed is, op Youtube zijn veel instructiefilmpjes te vinden hoe je bepaalde oefeningen doen. Voor spieropbouw zou je kunnen overwegen naar verhouding wat meer eiwitten te eten. 100 gram per dag is een mooi streven. Kijk wat je nu binnenkrijgt aan voeding, houd het een week bij met een app als MyFitnessPal en een keukenweegschaal. Daarna kun je zien waar je kleine aanpassingen kunt maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100