Wat maakt het verschil in snelheid in de treinen 'water' en 'vuur' van de achtbaan Joris en de Draak in de Efteling?

In deze achtbaan doen 2 treinen een wedstrijdje met elkaar. De ene keer wint 'vuur', de andere keer weer 'water'. Hoe komt dit? Heeft dit te maken met het gewicht van de mensen in de trein of wordt dit op een andere manier beïnvloed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hangt ervan af of je echt specifiek om joris en de draak vraagt of in het algemeen, racer achtbanen worden zo precies mogelijk gebouwd zodat het puur van het gewicht, de windsnelheid en de andere factoren afhangt. Dit is ook de rede dat er niet veel racer achtbananen zijn omdat het gewoon verschrikkelijk moeilijk is om dat zo precies mogelijk te laten eindigen, daarom is het station meestal ook niet de finish maar is de finish meestal op een punt waarop de treinen zo precies mogelijk naast elkaar rijden, als je goed oplet zie je ook speciale aanpassingen bij de meeste racer achtbanen.

Er is bekend gemaakt door Efteling zelf dat dat totaal afhangt van het gewicht van de 'passagiers'. Toegevoegd na 3 minuten: Er word niet bepaald wie er wint door de medewerkers zelf dus. Dit kan ook niet trouwens.

Dat heeft met het gewicht te maken van de mensen. Hij wordt zeker niet beinvloed

Vuur wint steeds. En Water verliest steeds. Ik ben er in geweest en toen ik er uitkwam hoorde ik gejuich.[Niet van de mensen] En bij Water hoorde ik Ahhhhhh.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100