Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kilo dumbell moet ik trainen om snel gespierd te worden in m'n armen?

Ik ben 16 jaar en Ik wil snel spiermassa kweken en ik heb een dumbel van max 15 kilo dus vroeg ik me af hoeveel kilo het beste is zo zwaar mogelijk of iets wat ik makkelijker kan tillen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De frequentie van de oefeningen is veel belangrijker dan het gewicht. Je unt het beste gewicht zelf als volgt uitzoeken. Neen een dumbell van b.v. 10 kg en doe daarmee een biceps-oefening van drie series van 10 keer. Als dat te zwaar is rust dan uit en doe met de andere arm dezelfde oefening met een dumbell van 8 kg. Ga zo door tot te een gewicht hebt gevonden dat je de oefening NET aankunt. Voor de trainingen moet je dan een dumbell nemen welke 80% van het gewicht is dat je maximaal aankunt.
Kan je dus drie series van 10 doen met b.v 8 kilo, doe dan twee weken de oefeningen met een dumbell van 6 kilo. Als je maximaal 10 kilo hebt aangekunt oefen je twee weke met 8 kilo. De herhalingen (frequentie) zijn veel belangrijker dan het gewicht. Na twee weken ga je het gewicht verhogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deze vraag is onmogelijk te beantwoorden omdat het gewicht verschilt per persoon.
Kies voor een gewicht waarmee je ongeveer 10-12 herhalingen per set kan maken. Als je met die 15kg van jou makkelijk 12+ herhalingen kan maken, heb je een zwaardere nodig of extra gewichten als jouw dumbbell verstelbaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding