Hoe neem je je benodigde spullen het handigst mee als je gaat trailrunnen?

Omdat is dus pas ga beginnen met trailrunning wil ik niet meteen een (duur) running vest gaan kopen wat waarschijnlijk na 3 keer in de kast ligt bij de rest van de ooit aangeschafte spullen die 2 keer zijn gebruikt. Hebben jullie tips?

3 jaar geleden
in: Sport
3.7K
Amadea
3 jaar geleden
In een rugzak(je).

Antwoorden (1)

Ik heb bij de Decathlon een trailrunning rugzak gehaald. Was niet duur, en er zit een waterzak in van 1 liter, en mogelijkheid voor reepjes etc meenemen.
5 liter bedoel ik, volgens mij heb ik deze: https://www.decathlon.nl/p/drinkrugzak-voor-trail-5-liter/_/R-p-168331?mc=8488806&c=GRIJS_MAUVE

Rugzak is fijn, je kunt deze strak op je rug zetten, zodat hij niet beweegt. En je kunt makkelijk bij de vakjes om iets te pakken.
Als je een korter stuk gaat lopen, kun je ook iets als een flipbelt halen. Dit is een riem met vakjes uit elastische stof, waarin je je telefoon en wat snacks mee kan nemen.
Decathlon verkoopt dit ook, aanrader voor sportspullen voor niet al te veel geld.
Toegevoegd op 28 april 2020 18:31: tekst
Ritsuka
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
Grappig, ik zie jouw antwoord pas nu mijn antwoord er is. En we adviseren dus exact hetzelfde rugzakje!
+ voor jou. Ik zal mijn antwoord verwijderen.
Inekez1
3 jaar geleden
Niet voor niets zijn er speciale rugzakjes of vesten om water, eten, je telefoon, sleutels en een jack mee te nemen tijdens het hardlopen of trailrunnen. Stop je te veel spullen in je broekzakken (met rits!) dan loopt dat echt niet lekker. Ook een jack gaat bij elke stap irritant op en neer tijdens het rennen als je daar van alles in stopt. In plaats van een duur running vest of rugzakje kun je beginnen met een klein eenvoudig goedkoop running rugzakje. Decathlon verkoopt dat al voor € 12,99 inclusief een waterzak met drinkslang van 1 liter. Blijkt trailrunnen toch niet je ding te zijn, dan is het rugzakje altijd nog bruikbaar tijdens een gewone wandeling of fietstocht. Wordt je later toch fanatiek en ga je langere trails lopen met meer spullen, dan kun je altijd dan nog een ander/groter/duurder vest of rugzak aanschaffen.