Ik fiets 4 keer per week dezelfde heuvel over, maar het lijkt niet makkelijker te gaan. Hoe kan dat?

Nu 3 jaar fiets ik 4x per week van huis naar mijn werk. Daarin zit een flinke klim van ongeveer 10min. Je zou denken dat na 3 jaar dit inmiddels fluitend moet gaan, maar nog steeds kom ik langszaam en best buiten adem boven. Hoe kan het dat dit niet zichtbaar beter gaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien is die tien minuten op de heenweg en tien op de terugweg niet genoeg om conditie op te bouwen als je misschien ook de rest van de werkdag op een stoel zit en je benen nauwelijks meer gebruikt. Of je. Conditie is wel verbeterd maar je gebruikt ongemerkt ipv lagere versnellingen bergje op een hogere versnelling omdat je wat meer belasting aan kunt en raakt daardoor weer opnieuw uitgeput . Vaak is de stand van de versnelling zeer slecht afleesbaar dus je onthoud daardoor niet welke versnelling je het beste afgaat of het moet de laagste zijn of hoogste bergje af.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100