Wat gebeurt er als de scheidsrechter bij biljart per ongeluk andere ballen aanraakt?

Soms moet de scheids(?) een gekleurde bal terugplaatsen als deze in de pocket zit. Wat gebeurt er als tijdens dat terugleggen andere ballen verschuiven door toedoen van de scheids?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Sport
4.5K

Antwoorden (1)

Indien er ballen verplaatst zijn moet de scheidsrechter deze ballen zo goed mogelijk in de oude positie proberen te leggen. De speler kan hier niet voor verantwoordelijk worden gesteld. Ook nadat een tegenspeler in het vuur van het spel per ongeluk de ballen uit elkaar gooit zal de scheidsrechter de positie zo goed mogelijk reconstrueren zoals die voor het voorval was.
Amadea