Hoe kan je hoger springen?

Hallo ik ben 1,80 en kan net niet dunken en ben 13 jaar weet iemand hoe ik hoger kan leren springen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je beenspieren trainen door vaak te springen ;)

Helikopter; Nee buig goed door je knieen, voor het moment van loslaten geef je nog een kleine'boost' met je tenen (je gebruikt hierbij je kuitspieren). HINT:: je maakt je langer door inplaats met 2 handen omhoog te springen maar 1 arm te gebruiken en de andere naast je te houden, Dit is wat mij is geleerd

Je lengte en leeftijd zijn niet echt "normaal" de gemiddelde lengte van een 13 jarig is 161cm. Nog even en je hoeft niet meer te "dunken" maar kun je de bal er zo in leggen. En verder is het gewoon een kwestie van goed trainen en de juiste coaching. and remember "white man can't jump"

ikzelf doe aan kniebuigen tot de grond en weer naar boven tot dat je het niet meer kan. dit is de beste. bij mij helpt het goed om sterker te worden.

Trampoline

een springplank

met platte voeten op de grond staan en dan je hielen van de grond tillen, en weer laten zakken. HEEL VAAK herhalen en elke dag. Is goed voor je sprongkracht

als je hoger wil springen zal je aan je sprongkracht moeten werken zodat je spieren makkelijker explosief (een kort moment) een verbeterde prestatie kunnen neerzetten. 1)maak zes series van vijftien kniebuigingen met een barbell op de achterkant van je schouders; eerst twee met beide benen, dan twee met links en twee met rechts. 2)Doe vier series van vijftien keer opstappen: leg weer een barbell in je nek en stap met je linkervoet op een verhoging die zo hoog is dat je knie niet verder buigt dan negentig graden. Til jezelf omhoog en trek je rechtervoet bij. Vervolgens stap je weer met je rechtervoet naar achteren, van de verhoging af. Eerst twee series met je linkerbeen, dan twee met je rechterbeen. 3) twee series van vijftien keer polymetrisch springen. Spring van een verhoging af, land op een voet en spring meteen weer door naar een tweede verhoging. Als verhoging kan je een stepbankje kiezen, of een van de kisten die je in de meeste krachthonken kan vinden. Doe een serie per been. op de sportschool kan je je benen ook prima trainen natuurlijk. veel gebruikte oefeningen zijn: Squats, deadlift, clean & jerk en snatches. een goede sportschool kan je helpen met het maken van een trainingsschema en je hierin begeleiden. veel succes!

met volleybal moeten we vaak blokken en wij hebben geleerd van onze trainer om je armen te gebruiken

oefen elke dag een stukje hoger bij een basket. zet je basket steeds hoger en oefen elke dag!! doe je best want beter dan je best doen is onmogelijk. veel succes en veel plezier met dunken!!

Trainen!!! Oefenen, oefenen, oefenen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100