Hoe kan je hoger springen?

Hallo ik ben 1,80 en kan net niet dunken en ben 13 jaar weet iemand hoe ik hoger kan leren springen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 jaar en 1,80?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan natuurlijk wel maar lijkt me wel heel lang.

Antwoorden (11)

Je beenspieren trainen door vaak te springen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helikopter;
Nee buig goed door je knieen, voor het moment van loslaten geef je nog een kleine'boost' met je tenen (je gebruikt hierbij je kuitspieren).
HINT:: je maakt je langer door inplaats met 2 handen omhoog te springen maar 1 arm te gebruiken en de andere naast je te houden,
Dit is wat mij is geleerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lengte en leeftijd zijn niet echt "normaal" de gemiddelde lengte van een 13 jarig is 161cm.
Nog even en je hoeft niet meer te "dunken" maar kun je de bal er zo in leggen.
En verder is het gewoon een kwestie van goed trainen en de juiste coaching.

and remember "white man can't jump"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat maakt je lengte uit?!?! Ik ben 11 en 1.67!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een normale lengte is voor een bepaalde leeftijd is hier niet de vraag. ik neem aan dat je uitgaat van een gemiddelde. dit wil zeggen dat er uitschieters naar boven en naar beneden zijn (anders heb je geen gemiddelde) rond deze leeftijd hebben veel jongeren een groeispurt dus deze gegevens zijn een cijfers zijn gebonden aan een moment opname! de lengte wanneer je met gemak zal kunnen dunken is ook geen antwoord op de vraag. de vraag is hoe iemand hoger kan leren springen en vind wat dat betreft je antwoord erg algemeen omdat de vraagsteller hier waarschijnlijk als eerste aan gedacht zou hebben.
sorry, en - van mij.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@emmyvansch; lengte op zich maakt niets uit maar wel de verwachtte gevolgen daarvan, Hij zal waarschijnlijk over de 2,10 heen gaan dus is springen binnen een paar jaar niet meer van toepassing maar een "hupje" voldoende. @eucalypje; Wel zo fair dat je je - toelicht maar bekijk dan ook even je eigen antwoorden op andere antwoorden.
Mijn antwoordt wat betreft zijn lengte is natuurlijk "gemiddeld" en een logisch gevolg daarvan zijn uitschieters, hij is zo'n uitschieter daar is mijn antwoord op gebaseerd zie hierboven. (btw ik min niet zolang GV dit niet aanpast dat je ongemotiveerd kan minnen.) .
ikzelf doe aan kniebuigen tot de grond en weer naar boven tot dat je het niet meer kan. dit is de beste. bij mij helpt het goed om sterker te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trampoline
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een springplank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met platte voeten op de grond staan en dan je hielen van de grond tillen, en weer laten zakken. HEEL VAAK herhalen en elke dag. Is goed voor je sprongkracht
13 jaar geleden
als je hoger wil springen zal je aan je sprongkracht moeten werken zodat je spieren makkelijker explosief (een kort moment) een verbeterde prestatie kunnen neerzetten.

1)maak zes series van vijftien kniebuigingen met een barbell op de achterkant van je schouders; eerst twee met beide benen, dan twee met links en twee met rechts.
2)Doe vier series van vijftien keer opstappen: leg weer een barbell in je nek en stap met je linkervoet op een verhoging die zo hoog is dat je knie niet verder buigt dan negentig graden. Til jezelf omhoog en trek je rechtervoet bij. Vervolgens stap je weer met je rechtervoet naar achteren, van de verhoging af. Eerst twee series met je linkerbeen, dan twee met je rechterbeen.
3) twee series van vijftien keer polymetrisch springen. Spring van een verhoging af, land op een voet en spring meteen weer door naar een tweede verhoging. Als verhoging kan je een stepbankje kiezen, of een van de kisten die je in de meeste krachthonken kan vinden. Doe een serie per been.

op de sportschool kan je je benen ook prima trainen natuurlijk.
veel gebruikte oefeningen zijn: Squats, deadlift, clean & jerk en snatches.
een goede sportschool kan je helpen met het maken van een trainingsschema en je hierin begeleiden.

veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met volleybal moeten we vaak blokken en wij hebben geleerd van onze trainer om je armen te gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oefen elke dag een stukje hoger bij een basket. zet je basket steeds hoger en oefen elke dag!! doe je best want beter dan je best doen is onmogelijk. veel succes en veel plezier met dunken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trainen!!! Oefenen, oefenen, oefenen...