wat moet ik in de sportschool doen om aan te komen?

Ik heb ondergewicht (niet heel erg) ik eet veel maar kom maar niet aan. Ik heb ook niet een super goede conditie dus ik wil gaan sporten want dat is sowieso gezond en dan kan ik misschien aankomen in muscle. Ik heb totaal geen verstand hiervan dus weet iemand met welke oefeningen en apparatuur ik moet beginnen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Sport
3.9K
tinus1969
4 jaar geleden
Als je veel eet entoch ondergewicht hebt moet je naar de huisarts. De sportschool gast dat ondergewicht niet veranderen - integendeel zelfs.
Ritsuka
4 jaar geleden
Om aan te komen heb je energie nodig, dat moet uit voeding komen.
Ga naar je huisarts om te kijken waarom je niet aankomt, en laat je doorverwijzen naar een dietist om een goed voedingsschema te krijgen.

Antwoorden (1)

Ik geloof niet dat je met bepaalde apparaten / oefeningen zou moeten beginnen om aan te komen, maar daar kan de sportschool je vast advies in geven. Spieren zijn zwaarder dan vet of water, dus je zou (wat) aan kunnen komen door te sporten - als je hetzelfde blijft eten, of meer gaat eten. Het gaat altijd om balans tussen inname en gebruik van calorieën! En verder klopt het advies van Ritsuka: ook een dietist kan helpen om te kijken naar je eetpatroon: heb je écht ondergewicht, en zo ja, hoe kun je dan het beste eten om wat aan te komen?