Ik werk in de ouderenzorg. Veel lopen, bukken, tillen. Moet ik nog sporten?

Ik loop soms 6 km per dag op werk. Ben na een werkdag erg moe en plof ik op de bank neer. Dus ik denk dat ik mijn fittnes wel gehad heb op een werkdag.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Sport
3.5K
Amadea
4 jaar geleden
Wij weten niet of jij nog jong of zelf ook al aardig op leeftijd bent. Maar het kan verstandig zijn om toch ook elke dag een lichamelijke activiteit in de buitenlucht te doen. Bijvoorbeeld in de middagpauze een wandeling maken.

Antwoorden (2)

Niemand zegt dat je moet sporten, het is je eigen keuze.
Maar als jij na een werkdag heel moe bent en alleen maar op de bank kan zitten, dan kan het handig zijn om wat meer aan je conditie te werken. Dan heb je aan het einde van de dag nog energie over.
Kijken naar je voeding en slaap kan ook handig zijn.
Toegevoegd op 25 oktober 2019 15:55: tekst
Ritsuka
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
Uitleg bij de min zou ik fijn vinden, dan kan ik mijn antwoord verbeteren.
Castle
4 jaar geleden
Van mij een + om die rare - te compenseren.
Erna55
4 jaar geleden
Plus, goed antwoord.
Als je kapot bent na een werkdag en eet slaapt en werkt is het wel tijd iets te doen.
De mogelijkheid is minder werken , ander werk , ontspanning en sport.

Bewegen de hele dag is beter dan een zittende baan, maar werken in de zorg is heel lichamelijk en afhankelijk van het aantal jaren -leeftijd- en ook hoe lang je nog te gaan hebt -pensioen- is het beter om hierbij stil te staan en eventueel aan de bel te trekken.
Het feit dat je zoveel beweegt overdag is kennelijk niet voldoende. Het is werk en na je werk ontspannend bewegen is een betere optie dan bijkomen op de bank.

Ja sporten is goed, maar vergeet niet hoeveel kracht je verbruikt en wat je eet of snoept overdag. Neem eens fruit , sporters zie je vaak een banaan nemen tussendoor en genoeg drinken is ook belangrijk.
Succes er mee!