Wat zijn leuke ideeën voor dagjes uit ?

Als je het leuk vind om te wandelen, te reizen, uit te rusten, te varen met een boottocht, met de auto weg en naar zee.

Ik heb er wel wat zoals:

Utrechtse heuvelrug
Veluwe Betuwe
de driehoek enkhuizen medenblik hoorn

Wat is nog meer leuk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (10)

Kanoen in de biesbosch
Paardrijden op de hoge veluwe
Wadlopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou hier eens op kunnen kijken:

- http://www.eruit.nl/
- http://www.uitmetkinderen.nl/
- http://www.dagjeweg.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het lekker weer is kun je op veel plaatsen in Nederland ook een bootje huren zonder vaarbewijs.

Daarna nog een poosje de boulevard op o.i.d.
Voor vrijwel iedereen een leuke maar toch betaalbare activiteit.

Mij laatst zeer goed bevallen in Harderwijk.

Of loop eens een plaatselijk ANWB winkel binnen, die hebben vaak wel wat tips..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Den Haag pak je de tram naar Scheveningen. Halverwege stap je uit en bezoek je eerst Madurodam, alvorens verder naar het strand te gaan.

Ga eens naar Avifauna. Lekker apies en vogels kijken.
Tegenover de ingang van het park is ook de opstapplaats van een rondvaartboot.

Giethoorn, ook leuk. Zelf met een huurbootje varen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont , ik woon vlak bij de duitse grens, en van mij uit is het maar 1a 2 uurtjes rijden, naar
sauerland in duitsland,je kan daar heerlijk wandelen en
uitrusten prachtige uitzichten door het heuvelachtige
gebied, en een overnachting in een b.v pensioen is niet
erg duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een bootje (een kleine sloep is leuk) huren bij de Loosdrechtse Plassen, en over de plassen zelf varen of door de sluis de Vecht op gaan. Dat laatste is heel pitoresk varen, langs huizen met gigantische tuinen (haast landgoederen) en vaak een klein theekoepeltje in de tuin. Hier zijn meerdere verhuurbedrijven, je kunt er het beste even op googlen.

In Utrecht kun je aan de Weg naar Rhijnauwen een kano, roeiboot of electrobootje huren en een tocht maken door de natuur bij Amelisweerd of juist door de Utrechtse grachten. Of, als je er echt een dagtocht van wilt maken, stroomopwaards in de kano stappen en met de stroom mee over de Kromme Rijn terug naar Utrecht peddelen.

Je noemt de Veluwe al, kom je ook wel eens op de Veluwezoom? Vanaf NS station Rheden kun je heerlijk wandelen door bos en heide, en bijvoorbeeld onderweg wat drinken bij Paviljoen de Posbank of als je wat verder loopt (of daar op de parkeerplaats begint) een pannenkoek eten bij Pannenkoekenhuis de Carolinahoeve bij de Onzalige Bossen bij De Steeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lage Vuursche.
Lekker fietsen huren en na afloop pannekoeken eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een hele mooie wandeling maken aan de strand in een bos. Je kan ook fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar het Aboriginal Art Museum in Utrecht.
echt de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Safaripark Beekse Bergen ligt tussen Tilburg en Hilvarenbeek in het zuiden van Nederland, provincie Noord-Brabant. Het is het grootste Wildlife Dierenpark van de Benelux en heeft zo'n 1.500 dieren (meer dan 150 diersoorten), variërend van kleine zoogdieren tot grote vogels. Op uitgestrekte savannes bevinden zebra’s, giraffen en struisvogels. Voorts zijn er leeuwen, neushoorns, olifanten en jachtluipaarden. Er zijn diverse manieren om het park te doorkruisen: een wandelsafari, autosafari, bussafari en bootsafari.

Het park is eigendom van Libéma Exploitatie BV.

Een bijzonderheid van dit park is dat men er met de eigen auto tussen de dieren door kan rijden. Aldoende kan men zich inbeelden op safari te zijn.

Naast het bezoeken van het park met de auto en de safaribus, wat al vanaf de opening van het park tot de mogelijkheden behoort, is het ook mogelijk om vanaf diverse wandelpaden of met de safariboot de dieren te bekijken. De safarimogelijkheden zijn te combineren. De bus, boot en wandelroute komen achterin het park bij het Kongorestaurant bij elkaar, waar men kan overstappen. De autoroute leidt door het gehele park en eindigt weer vooraan in het park waar men vervolgens het bezoek wandelend, per bus of per boot kan vervolgen.

De dieren krijgen allen een streng dieet. Daarom is het niet toegestaan om de dieren te voeren. Dit om te voorkomen dat de dieren ziek worden of zelfs overlijden.